اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد:

خلع ید 190هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان شمالی گفت: بیش از 190هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان خلع ید شد.

خلع ید 190هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی، موسی صابری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 190هکتار از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی این استان که به صورت غیرمجاز توسط فردی سودجو تصرف شده بود، توسط یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی از متخلفین خلع ید شد. 
وی افزود: این زمین‌ها در قالب اجرای 72 فقره حکم صادره توسط مرجع قضایی استان از متصرفان خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد.
صابری تصریح کرد: این میزان زمین در مجموع به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال از دست متجاوزان خلع ید شده است.
وی یادآور شد: این اراضی در سطح استان قرار داشت که در پی شکایت اداره کل منابع طبیعی، با حکم دستگاه قضایی از دست متصرفان خارج و به دولت باز گردانده شد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، با این اقدام افراد متخلف بر اساس ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به جرم تخریب و تجاوز به منابع طبیعی، پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
وی بیان داشت: در حال حاضر یگان حفاظت از منابع طبیعی در استان با جرائمی همچون تصرف منابع ملی، قطع و ریشه کنی گیاهان مرتعی، بوته کنی و قطع درخت و درختچه‌های جنگلی، ورود دام مازاد بر پروانه، ورود دام خارج از فصل و آتش سوزی که بعضاً از سوی برخی افراد سودجو انجام می‌شود، مقابله می‌کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول