اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سی‌سخت:

کمیته امداد برای کاهش فاصله محرومان و مسئولان تلاش کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سی‌سخت گفت: خدمت به محرومان همواره از دغدغه‌های امام بوده و لازم است کمیته امداد برای کاهش فاصله محرومان و مسئولان تلاش کند.

کمیته امداد برای کاهش فاصله محرومان و مسئولان تلاش کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حجت‌الاسلام علی قاسم‌زاده در آیین معارفه مدیر کمیته امداد شهرستان دنا با اشاره به تاکیدات فراوان امام راحل در مورد فاصله نگرفتن از محرومان و فقرا گفت: رسالت کارکنان و مسئولان کمیته امداد در قبال محرومین به‌مراتب سنگین‌تر است زیرا آنها در پیشانی نظام برای خدمت به اقشار محروم جامعه هستند.
وی افزود: در روایات و قرآن کریم به موضوع خمس و زکات تاکید شده که باید این فریضه الهی در جامعه جدی‌تر گرفته شود.
امام جمعه شهر سی‌سخت بیان داشت: کمیته امداد باید با تشویق و ترغیب افراد غنی، آنان را به سمت دادن خمس، زکات و انفاق کردن سوق دهد.
وی فرهنگ‌سازی را عامل موثری در افزایش مشارکت مردم در انفاق و دادن خمس و زکات دانست و عنوان کرد: کسانی که خود در صف مقدم خدمتگزاران به مددجویان هستند باید قبل از هر کس دیگری خمس و زکات خود را بپردازند تا این موضوع سبب تشویق و ترغیب دیگران شود.
قاسم‌زاده ادامه داد: پوشش و گفتار و همه شئونات کارکنان کمیته امداد و همه مسئولان باید به مردم نزدیک باشد تا دغدغه امام در خدمت کردن به مددجویان و افراد فقیر جامعه محقق شده و فاصله محرومان از مسئولان بیشتر نشود.
وی اظهار داشت: کمک‌کردن به محرومان تنها در کمک مالی خلاصه نمی‌شود و می‌توان از طریق گفتار، عمل و هر چیز دیگری به افراد کمک کرد.
امام جمعه سی‌سخت به سخنی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع)، کسی که از مال خودش به فقیری کمک کند در روز قیامت در ردیف محشورین قرار می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: ساختار جدید کمیته امداد مسیر خدمت به محرومان را کوتاه‌تر می‌کند و مدیران شهرستان از اختیارات لازم برای برطرف کردن مشکلات مردم برخوردار شده‌اند.
عبدالمجید فرهادی افزود: در تغییرات جدید و در راستای برنامه‌های دولت بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی تعامل با همه مسئولان، ائمه جمعه، اعضای شورای اسلامی، بخشداران و آحاد مردم را برای پیشبرد اهداف کمیته امداد و کاهش وابستگان به مستمری این نهاد را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های خوداشتغالی زمینه کار را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنیم و این کار بر اساس توانایی‌ها و داشته‌های افراد صورت می‌گیرد.
در این مراسم مجتبی امینی به‌عنوان نخستین مدیر کمیته امداد شهرستان دنا منصوب شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول