اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

خودکفایی 2 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از خودکفایی 2 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

خودکفایی 2 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد قزوین
هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: کمیته امداد در شش ماهه گذشته در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیاری را داشت به ویژه در حوزه اشتغال و خودکفایی، فرهنگ‌سازی انفاق و نو دوستی و توسعه مشارکت‌های مردمی که این برنامه‌ها چشمگیرتر بود.
وی ادامه داد: اقدامات کمیته امداد در سال جهاد اقتصادی با شدت بیشتری پیگیری می‌شود به ویژه در شش ماهه دوم سال این موضوع بیشتر مورد توجه است به خصوص در بحث اشتغال که یکی از دغدغه‌های جامعه است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: تعهد ما در حوزه اشتغال در سال جاری 5 هزار اشتغال است و از ابتدا تا به امروز 10 هزار و 600 طرح اشتغال و خودکفایی اجرا کردیم و بسیج همگانی نیاز است تا این تعهد عملی شود که این اتفاق افتاده است.
وی عنوان کرد: در شش ماهه دوم سال با توجه به اینکه اعتبارات بانک‌ها آمده و اعلام آمادگی کردند باید بیشتر تلاش شود تا 5 هزار اشتغال را ایجاد کنیم.
صفری با اشاره به اشتغال ایجاد شده و خودکفایی خانواده‌های مددجو در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار خانواده در استان خودکفا شده و از حداقل درآمد بر اساس حقوق دستمزد برخوردار شدند و در واقع 2 هزار خانواده از سیستم حمایتی خارج شدند.
وی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم که در سال آینده 10 درصد از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد را بر اساس توانمندی در حوزه اشتغال و خودکفایی از سیستم حمایتی امداد خارج کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در ادامه با اشاره به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها توضیح داد: در شش ماهه اول سال ما مشارکت خوب مردم استان قزوین را در کمک به افراد نیازمند داشتیم و در جشن عاطفه‌ها که مربوط به نیمه دوم سال می‌شود مردم حضور خوبی داشتند به طوری که فقط 200 میلیون تومان درآمد به سمت کمیته امداد برای دانش‌آموزان نیازمند آمد.
صفری یادآور شد: کمک‌ها دیگری نیز در جشن عاطفه‌ها صورت گرفت که بخشی در 974 مدرسه سطح استان بوده است که این کمک‌ها جمع‌آوری شده و رقم دقیق اعلام خواهد شد.
وی اعلام کرد: مردم استان قزوین مردمی متدین و خیر هستند و در کمک به خانواده‌های نیازمند پیشگام بوده و امیدواریم در نیمه دوم سال نیز بتوانیم از طریق کمک‌های مردمی که جمع‌آوری می‌شود رسیدگی بیشتر به خانواده‌های نیازمند را داشته باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول