اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

پرداخت هزینه 505 میلیون ریالی به مددجویان کمیته امداد خرم‌دره

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‌دره گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری مبلغ 505 میلیون و 714 هزار ریال هزینه به مددجویان پرداخت شده است.

پرداخت هزینه 505 میلیون ریالی به مددجویان کمیته امداد خرم‌دره
علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره، با اشاره به چرایی شکل‌گیری کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) به عنوان دومین نهاد انقلاب اسلامی در تاریخ 14 اسفند 1357 و 22 روز پس از پیروزی انقلاب به فرمان و صدور حکم با برکت و تاریخی امام راحل (ره) برای رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان تشکیل شد.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند «‌یکی از ضروری‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی کمیته امداد است و علت این است که یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت از آن‌ها است».
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم‌دره در ادامه به عملکرد شش ماهه نخست سال جاری این اداره اشاره و تصریح کرد: در پایان شش ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 695 خانوار با تعداد 4 هزار و 200 نفر از محرومان شهرستان مورد حمایت تمام برنامه‌های حمایتی این نهاد قرار داشته و از انواع خدمات و کمک‌های کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: در امور بیمه و خدمات درمانی به تعداد 2 هزار و 910 نفر کارت درمانی صادر شده و از خدمات درمانی و بیمه‌ای امداد برخوردار هستند و در خدمات فرهنگی و آموزش نیز به تعداد 539 نفر دانش‌آموز و 116 خانوار در قالب نظام جامع آموزشی و تربیتی و 49 نفر دانشجو و تعداد 60 نفر نوعروس آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش ارائه شده است.
نجفی با بیان اینکه در مجموع طی شش ماهه نخست سال جاری مبلغ 505 میلیون و 714 هزار ریال هزینه پرداخت شده است، ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال جاری به تعداد 43 خانوار احداث مسکن و یا خرید مسکن با مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال انجام شده و تعداد 30 واحد مسکونی با اعتبار 3 میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: 11 واحد مسکونی در هفته دولت و دفاع مقدس افتتاح شد که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته 70 درصد افزایش و رشد را نشان می‌دهد که درصدد هستیم که همزمان با برنامه دولت همه اقشار نیازمند شهرستان را مسکن‌دار کنیم.
رئیس کمیته امداد خرم‌دره همچنین از ارائه خدمات حقوقی و قضایی به افراد تحت پوشش این سازمان خبر داد و بیان داشت: کمیته امداد در مسائل مربوطه به دادگستری و مسائل حقوقی به مددجویان نیازمند یاری می‌رساند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول