اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام (ره):

بیش از 4 میلیون محروم زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار محروم در سطح کشور از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

بیش از 4 میلیون محروم زیرپوشش کمیته امداد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، حسین انواری با بیان اینکه 600 واحد خدماتی در کمیته امداد به مددجویان مذکور خدمت رسانی می‌کنند، اظهار داشت: از مجموع مددجویان مذکور یک‌میلیون و 50 هزار نفر زن سرپرست خانوار، 100 هزار نفر دانشجو، 800 هزار نفر دانش‌آموز و 1.5 میلیون نفر سالمند هستند که در طول سال به آنان خدمات مختلف ارائه می‌شود.
وی عمده فعالیت‌های کمیته امداد را در فراهم کردن بستر سلامت خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: این نهاد با ایجاد سلامت خانواده‌ها افراد را به سمت تعادل پیش می‌برد.
انواری در خصوص اشتغال مددجویان اظهار داشت: در حقیقت کمیته امداد با پرداخت تسهیلات از محل  بانک‌های عامل برای  آنان شغل ایجاد می‌کند و آنان را به سمت توانمندی و خود اشتغالی هدایت می‌کند تا از این طریق کار آفرینان خود عامل کمک به دیگران باشند.
وی تصریح کرد: امسال 250 هزار فرصت شغلی برای مددجویان پیش‌بینی شده است که تاکنون 60 هزار فرصت آن با همت مسئولان و تلاش مددجویان ایجاد شده است و مابقی نیز تا پایان سال ایجاد خواهد شد.
سرپرست کمیته امداد کشور همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مددجویان را مهم دانست و اظهار داشت: سالانه  اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای برنامه‌های فرهنگی مددجویان هزینه می‌شود به طوری که علاوه بر این اعتبار هزینه‌هایی نیز در خود استان‌ها برای فرهنگ و تربیت مددجویان هزینه می‌شود.
وی یادآور شد: در طول تابستان امسال در راستای بالندگی مددجویان 51 هزار دانش آموزان به اردوی تربیتی و فرهنگی کمیته امداد اعزام شدند.
انواری با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع تربیتی آموزشی در حال حاضر 750 مشاوره دینی و خانواده در راستای ارتقای دین و فرهنگ  خانواده‌ها تلاش می‌کنند گفت: اکنون  145 هزار خانوار  برای شرکت در این طرح شناسایی شدند.
وی در خصوص این طرح اظهار داشت: در این طرح مشاوران مجرب با ورود به دل خانواده‌ها مشکلات را شناسایی و برای حل آن تلاش می‌کنند.
سرپرست کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: امید است با ارائه خدمات مفید و نتیجه بخش بتوانیم بسیاری از مشکلات حاد مددجویان را برطرف کنیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول