اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت پذیرفت؛

رشد 6 درصدی شاخص امنیت و رضایتمندی از ناجا

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی همدان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات مرکز افکارسنجی ناجا در کشور، شاخص امنیت و رضایتمندی در استان به نسبت کشور رشدی شش درصدی داشته است.

رشد 6 درصدی شاخص امنیت و رضایتمندی از ناجا
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی معصوم بیگی ظهر امروز در دیدار نیروی انتظامی استان همدان با استاندار همدان به مناسبت هفته ناجا، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نیرو در شش ماهه نخست سال جاری، با بیان اینکه حوزه شبگیردگیری یکی از موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم، اظهار کرد: گام بعدی ما ساماندهی، هویت‌بخشی و آموزش شبگردها بر اساس شاخص‌های تعریف شده است.
وی افزود: بر اساس آمار مشخص، در جمع‌بندی کرده‌ایم که حدود 2 هزار و 200 نفر شبگرد در استان نیاز است که با توجه به اینکه این آمار در حال حاضر 700 نفر است، باید تلاش کنیم تا به هدف ترسیم شده دست یابیم که در این راستا استانداری و بخشداری‌ها می‌توانند کمک شایانی به ما بکنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به طرح ساماندهی طلافروشی‌ها و زرگری‌ها، عنوان کرد: با وجود اینکه نسبت به این قضیه در روز‌های نخست دیدگاه‌ها و اعتراضاتی وجود داشت با انجام درست آن امسال سرقت به زور و مسلحانه و از این دست به صفر رسیده است.
وی افزود: در خصوص ساماندهی بانک‌ها نیز همکاران ما در نیروی انتظامی استان در این مدت، یک هزار و 200 مرحله به بانک‌ها مراجعه کرده و آنها را از نظر اشکالات امنیتی مورد بررسی قرار داده‌اند.
معصوم‌بیگی با اشاره به ساماندهی مجتمع‌های بهداشتی، داروخانه‌ای، ساختمان‌های نیمه‌کاره و دامداری‌ها گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده در خصوص ارتقای امنیت دامداری‌ها، باید گفت که در حال حاضر سرقت احشام همچنان بالا است.
وی بیان کرد: اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی استان در مجموع بسیار اثرگذار بوده چرا که آمار نشانگر آن است که بر اساس تلاش‌های انجام شده میانگین سرقت در استان همدان هشت درصد کاهش پیدا کرده است که این در حالی است که روند افزایش سرقت فزاینده بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه سرقت مسلحانه در استان همدان، در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است، گفت: بر اساس اعلام پزشک قانونی همدان، در این مدت در استان، کاهش شش درصدی قتل را نیز به ثبت رسانده‌ایم.
وی با بیان اینکه در سال 88، 27 نفر و در سال 89، 23 نفر با چاقو کشته شده‌اند، افزود: این آمار در پنج ماهه نخست سال جاری به سه نفر رسیده است.
معصوم‌بیگی با اشاره به کاهش 40 درصدی نزاع‌های دسته‌جمعی در استان، اظهار کرد: به طور میانگین در استان در جرایم جنایی نیز 13 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی با اشاره به افزایش 15درصدی دستگیری کیف قاپان، گفت: در زمینه دستگیری اراذل و اوباش در استان نیز 26 درصد افزایش داشته‌ایم و با توجه به آلوده بودن منطقه در زمینه سلاح‌های گرم، اقدامات گسترده‌ای در خصوص جمع‌آوری انجام شد که بر اساس آن افزایش 62 درصدی کشف سلاح‌های گرم را داشتیم.
فرمانده نیروی انتظامی همدان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 93 درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده است، گفت: 31 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در طول این مدت منهدم و 210 کیلوگرم تریاک نیز کشف شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه کشف سرقت‌ها 20 پله  از میانگین کشوری بالاتر هستیم، افزود: در بحث کشته شدگان ناشی از تصادفات نیز بر اساس آمار پزشکی قانونی به نسبت سال گذشته کاهش 32 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
معصوم‌بیگی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 500 طرح عملیاتی برای آرامش مردم انجام شده است، گفت: این مهم نیز در بحث تدوین و اجرا، به نسبت سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و نیز ارتقای فعالیت‌های مختلف نیروی انتظامی استان از جمله عقیدتی - سیاسی و دینی، ابراز کرد: در سال جاری در استان دوره‌های بصیرت را تعریف کردیم که بر اساس آن همه رؤسای کلانتری‌ها در مباحث دینی آموزش دیدند.
فرمانده نیروی انتظامی همدان در پایان با اشاره به برگزاری ملاقات‌های مردمی با رویکرد حل مشکل، حضور در مدارس و مساجد، استانداردسازی رابطه با مردم، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین افکارسنجی توسط مرکز افکارسنجی نیروی انتظامی کشور، شاخص امنیت و‌ رضایتمندی در استان به نسبت کشور رشدی شش درصدی داشته است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول