اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ناجا پاسبان مرزهای عقیدتی جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: پلیس تنها مامور حفاظت از جان و مال مردم نیست، حراست از عقاید افراد جامعه از جمله دیگر وظایف نیروی انتظامی است.

ناجا پاسبان مرزهای عقیدتی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس در قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش‌زر در همایش تجلیل از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قم که شنبه شب در مجتمع وتوس برگزار شده بود، امنیت را نعمتی بزرگ دانست که بسیاری از انسان‌ها قدر و منزلت آن را نمی‌دانند.
وی در توضیح این مقوله افزود: بنابر احادیث ائمه‌ اطهار سلامتی و امنیت دو نعمتی است که زمانی انسان قدر آن را می‌داند که آن را از دست داده باشد، امنیت یکی از این دو نعمت است که خداوند این نعمت بزرگ را به اولیای خود اهدا کرده است و ما نیز در غالب جامعه‌ اسلامی درصدد ایجاد و حفظ آن هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اوضاع داخلی کشور عراق گفت: در حال حاضر امنیت در جهان همانند گذشته نیست و بسیاری از کشورها با مشکلات فراوانی در زمینه امنیت اجتماعی روبه‌رو هستند، این در حالی است که امنیت نقش بسزایی در شاخص‌های رشد و توسعه‌ یک کشور ایفا می‌کند.
وی با اشاره به ثمره‌ خون شهدا و جان‌نثاری ایثارگران اعلام کرد: در کشور ما امنیت از شاخص خوبی برخوردار است که یکی از دلایل ایجاد و حفظ امنیت، تلاش‌های خستگی ناپذیر نیروی انتظامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین آتش‌زر با بیان اینکه این همایش در راستای تقدیر و تجلیل از زحمات فرماندهان و کارکنان ‌نیروی انتظامی است، افزود: یکی از ارگان‌هایی که فعالیت چشمگیری در زمینه‌ خدمت‌رسانی به مردم دارد، نیروی انتظامی است که همزمان با حفظ آسایش مردم مشغول خدمت‌رسانی به جامعه در عرصه‌های مختلف است.
وی با اشاره به اتخاذ شگردهای جدید هنجارشکنان همزمان با پیشرفت اطلاعات برای فرار از مسیر عدالت و قانون اظهار داشت: جرائم جامعه‌ کنونی جرائم و تخلفات 50 سال پیش نیست و پلیس باید همگام با پیشرفت اطلاعات و تجهیزات، خود را آماده دفاع از امنیت جامعه کند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شعبه‌های جدیدی در نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفین ایجاد شده است، اعلام کرد: یکی از این شعبه‌ها باید در زمینه‌ دفاع از عقائد افراد جامعه تلاش کند و دفاع از امنیت عقیدتی و سیاسی مردم نیز بر عهده‌ نیروی انتظامی است.
وی با اشاره به عملکرد و جایگاه نیروی انتظامی در جامعه اظهار داشت: کارمندی که در نیروی انتظامی فعالیت دارد باید از همه‌ جنبه‌ها الگویی برای مردم باشد تا مردم با الگو گیری از کارمند ناجا، بتوانند در برابر هنجارها و ناهنجاری‌ها رفتار مناسب را از خود نمایش دهند.
آتش‌زر با بیان اینکه نیروی انتظامی تنها یک سرباز تفنگ به دست برای حفظ امنیت در جامعه نیست، گفت: یک کارمند نیروی انتظامی باید الگوی رفتاری اعضا‌ی جامعه باشد، حرمت و شخصیت افراد را مد نظر گیرد و با استفاده از روش‌های کارشناسی شده مشکلات را حل کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول