اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌برداری از سد رزه در سال‌ آینده

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون مبلغ 17 میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث سد مخزنی رزه هزینه شده و این سد در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از سد رزه در سال‌ آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، غلامرضا غلامرضایی صبح امروز در بازدید معاون عمران استانداری از این سد اظهار داشت: عملیات ساخت سیستم انحراف آب سد مخزنی رزه در سال 81 اجرا شد.
وی تاریخ اجرای عملیات سازه اصلی سد را سال 84 و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این تاریخ به بعد و توجه خاص دولت عدالت محور به توسعه و آبادانی  مناطق محروم عملیات احداث این سازه شتاب بیشتری به خود گرفت.
مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج طرح در شهرستان درمیان با کمک این نهاد در حال احداث است، ادامه داد: سد مخزنی رزه از نوع بتونی وزنی یا تاج 126 متر و عرض 75 متر است که استعداد ذخیره 24 میلیون متر مکعب آب را دارا است و این میزان 600 هکتار از اراضی پایین دست سد را مشروب می‌سازد.
غلامرضایی از اتمام عملیات اجرایی بدنه سد خبر داد و ابراز داشت: برای تکمیل و نصب تجهیزات سد مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان دیگر مورد نیاز است که با اختصاص این اعتبارات مبلغ تمام شده سازه به 19 میلیارد و 700 میلیون تومان می‌رسد.
وی از جذب 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال گذشته برای آغاز عملیات خط لوله انتقال آب سد به اراضی پایین دست خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری مبلغ 2 میلیارد تومان نیز برای توسعه و تکمیل شبکه و خط انتقال اختصاص یافته است.
مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ایجاد خط انتقال نیازمند احداث 54 سازه است که برای احداث به  15 ماه زمان نیازمند است و در حال حاضر 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: سد رزه با هدف توسعه و رونق صنعت کشاورزی در شهرستان مرزی درمیان احداث شده و نقش به سزایی در تأمین آب کشاورزی دارد.
سید کاظم اولیایی بر دقت و سرعت عمل در ساخت این سازه تأکید کرد و افزود: این سد در 9 بلوک بتونی احداث شده و خط انتقال آن نیز نیاز مند 22 کیلومتر خط GRP است.
وی از اجرای طرح تغذیه مصنوعی اراضی کشاورزی شهر گزیک در صورت تأمین اعتبار خبر داد و افزود: هم‌اکنون طرح ساماندهی رودخانه‌های بخش گزیک با اعتبار 650 میلیون تومان در حال اجرا است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول