اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌علت بروز پدیده خشکسالی؛

84 منبع آب شرب لردگان خشک شد

خبرگزاری فارس: مدیرآبفار شهرستان لردگان گفت: بروز پدیده خشکسالی 84 منبع آب آشامیدنی را در این شهرستان خشک کرده است.

84 منبع آب شرب لردگان خشک شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد جلیل پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات تأمین آب شرب این شهرستان اظهار داشت: این منابع شامل 14 حلقه چاه، 15 دهنه چشمه و پنج باب قنات است که آب شرب مردم ساکن روستاهای این شهرستان را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه این منابع آب شرب بیش از 130 روستا را در این شهرستان تأمین می‌کند، گفت: پایش و کنترل مستمر آب در روستاها برای جلوگیری از احتمال آلودگی آب در این شهرستان از مهم‌ترین اقداماتی است که این شرکت در راستای مبارزه با خشکسالی انجام داده است.
جلیل از اجرای تست‌های کلر به‌طور متوالی توسط آبداران روستایی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای تست‌های کلر توسط مسئولان و اکیپ‌های سیار و مسئولان بهداشتی انجام می‎شود تا با بررسی سلامت آب شرب آب سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.
مدیرآبفار شهرستان لردگان ادامه داد: همچنین نمونه‌گیری میکروبی آب به‎طور دائم از منابع آب و محل‌های توزیع انجام می‎شود.
وی با تأکید بر اینکه برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان باید فراتر از روش‌های معمول و مقطعی عمل کرد، گفت: به‌منظور رفع مشکلات آب شرب این شهرستان به‌دنبال تأمین منابع آب شرب پایدار هستیم که این مهم نگاه مسئولان را در بخش آب می‌طلبد.
جلیل خاطرنشان کرد: امیدواریم با ردیف اجرایی گرفتن طرح‌های ملی تأمین آب این شهرستان که دغدغه اصلی مردم و مسئولان است برای همیشه برطرف شود.
وی با اشاره به کاهش 44 درصدی میزان بارندگی در این شهرستان، گفت: در حال حاضر از مجموع 360 روستای این شهرستان در حال حاضر 112 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند.
جلیل تأمین آب آشامیدنی از چشمه سفید برای 137 روستا و دو شهر در شهرستان لردگان را ضروری دانست و گفت: این طرح جزو مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری است که مطالعات آن به اتمام رسیده است.
وی به وجود رودخانه‏های مهم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اتخاذ تدابیر و انجام برنامه‎ریزی‌های لازم برای حل مشکلات مربوط به خشکسالی با استفاده از ظرفیت رودخانه‏های این شهرستان امری مهم و حیاتی در شرایط کنونی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول