اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

فردوس بحرانی‌ترین وضعیت آب شرب را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان فردوس بحرانی‌ترین شهر استان از نظر وضعیت آب است.

فردوس بحرانی‌ترین وضعیت آب شرب را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید مجتبی عراقی‌زاده یکشنبه‌شب در مراسم تودیع و معارفه رؤسای آب و فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش‌های فعلی کشور مسئله آب است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف به مردم ارائه شده که یکی از این خدمات تاثیرگذار در زندگی مردم، مسئله آب است.
عراقی‌زاده تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در سال 69 را یکی از خدمات ارزنده دولت دانست و تصریح کرد: امروز علی رغم 14 سال خشکسالی در استان تولید آب نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی اساسی‌ترین نیاز همه موجودات را آب عنوان کرد و یادآور شد: در اهمیت مسئله آب، همین بس که در قرآن کریم از آب به عنوان تنها ماده حیاتی نام برده شده است.
وی مصرف و بهره‌وری صحیح از آب را وظیفه همگان دانست و خواستار همکاری مسئولان شهرستان برای ارائه پیشنهادات و طرح‌هایی مربوط به مصرف بهینه آب شد.
عراقی‌زاده یکی از شاخص‌های جلوگیری از هدررفت آب را جداسازی آب شرب از غیرشرب عنوان کرد و افزود: در شهرستان فردوس بخش اعظمی از آب شرب و فضای سبز جداسازی شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس نیز به افزایش تولید آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال 85  توان تولید آب برای شهرهای فردوس و اسلامیه 121 لیتر در ثانیه بود که هم اکنون به 237 لیتر افزایش یافته است.
سیدعلیرضا آذرمی افزود: افزایش توان تولید آب با جابجایی و کف‌شکنی 10 حلقه چاه در دشت‌های سرند و باغستان و با عمق تقریبی حفاری2200 متر و تجهیز چاه‌های جدید، بهسازی تاسیسات و منصوبات چاه‌های موجود صورت گرفته است.
وی اجرای خط 500 در حد فاصل فردوس و اسلامیه، اتصال شهرک ولی عصر به مخزن بالای اسلامیه، تعویض شیرآلات شبکه به تعداد 100 دستگاه، اصلاح و توسعه شبکه در سطح شهرهای فردوس و اسلامیه به طول تقریبی 55 کیلومتر را از فعالیت‌های این اداره برشمرد.
آذرمی همچنین مرمت و بازسازی منابع آبی موجود، بازسازی یک هزار و 465 رشته انشعابات فرسوده آب، تعویض 3 هزار و 200 کنتورهای خراب و احداث سایت چاه حوادث شرب شهری فردوس را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران فعالیت خود عنوان کرد.
در این مراسم از زحمات سیدعلیرضا آذرمی قدردانی و قاسم توکلی به عنوان رئیس جدید اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس معرفی شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول