اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده طرح مجری سد باغان استان بوشهر خبر داد:

بهره‌برداری از سد باغان در سال 93

خبرگزاری فارس: نماینده طرح مجری سد باغان استان بوشهر از بهره‌برداری از سد باغان در سال 93 خبر داد.

بهره‌برداری از سد باغان در سال 93
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، سید مرتضی‌راد بعد از ظهر امروز در بازدید مسئولان شهرستان از سد باغان در جم اظهار داشت: مسئولان شهرستان جم پیگیری بسیار زیادی برای راه‌اندازی و احداث این سد مهم و حیاتی انجام داده‌اند و انتظار داریم در موعد مقرر این سد در اختیار مردم قرار گیرد.
وی افزود: شهرستان جم دارای استعداد مناسبی در حوزه کشاورزی است و با احداث و آبگیری این سد تحولی اساسی در کشاورزی این شهرستان صورت می‌گیرد.
نماینده طرح مجری سد باغان استان بوشهر از نیاز 35 میلیارد تومانی برای احداث سد باغان خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات این طرح رو به پایان است و کارگاه مهندسی ارزش آن نیز برگزار شده و برای اجرای آن 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
راد از بهره‌برداری از سد باغان در سال 93 خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام گرفته و بر اساس برآوردهای کارشناسانه، پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار این سد تا سال 1393 به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی و مهار سیلاب‌های فصلی منطقه از جمله اهداف احداث این سد است که انتظار داریم با همکاری همه‌جانبه شاهد راه‌اندازی به موقع این سد باشیم.
این مسئول یادآور شد: این سد از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع 60 متر از پی و حجم مخزن 63 میلیون متر مکعب است.
راد بیان داشت: میزان آب تنظیمی این سد حدود 20 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده که پنج میلیون متر مکعب به تامین حق‌آبه کشاورزی اراضی زراعی پایین‌دست شهرستان‌های دشتی و جم و 10.5 میلیون متر مکعب نیز به شرب و صنعت اختصاص یافته و مابقی الزامات زیست‌محیطی است.
نماینده مجری طرح سد باغان اذعان داشت: از جمله نقاط قوت اجرای سد باغان مطالعه، طراحی و شروع عملیات اجرایی بالغ بر 2000 فقره سازه مکانیکی کنترل فرسایش و رسوب توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر است. 
راد ادامه داد: طبق زمان‌بندی صورت گرفته انتظار داریم همزمان با اجرای سد باغان، عملیات آبخیزداری نیز در وسعت 775 کیلومتر مربع حوزه بالا دست سد صورت گرفته و این امر منجر به افزایش عمر مفید سد، افزایش دبی پایه رودخانه و بهبود کیفی آب سد و افزایش ظرفیت نگهداشت آب سد خواهد شد.
وی تصریح کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت این سد بهره می‌گیریم و به فضل خدا شاهد اتمام و راه‌اندازی این سد در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول