اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی خبر داد:

رقابت 8 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از رقابت هشت گروه نمایشی در هشتمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد خبر داد.

رقابت 8 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر رضوی
محمدرضا سوقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این گروه‌های نمایشی از استان‌های اردبیل، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی در این جشنواره شرکت دارند.
وی با بیان اینکه پس از فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر رضوی، 179 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: پس از بررسی آثار از سوی داوران بخش بازخوانی متون نمایشی این جشنواره، 45 اثر در مرحله بازخوانی انتخاب شد.
سوقندی تصریح کرد: از این تعداد آثار نمایشی راه یافته به مرحله بازخوانی جشنواره نهایتاً هشت گروه نمایشی به مرحله نهایی رسیدند.
وی اعضای هیئت بخش بازخوانی و ارزیابی متون هشتمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی را رضا کمال‌علوی، عبدالحی شماسی و علیرضا صمدی‌شادلو عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از اقدامات موثر این اداره برای دسترسی هنرمندان به متون نمایشی متناسب با جشنواره تئاتر رضوی را ارائه متون منتخب نمایشی دوره‌های قبل این جشنواره عنوان کرد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس 56 متن منتخب از جشنواره‌های گذشته تئاتر رضوی در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فعال شد.
سوقندی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی و... با حضور اساتید و هنرمندان را از برنامه‌های جنبی این جشنواره خواند.
این مسئول فرهنگی با بیان اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: همه هنرمندان در قلمروهای گوناگون کوشیده‌اند در جشنواره‌ای که به نام امام رضا (ع) برگزار می‌شود گوشه‌ای از عشق و خلوص خود را نسبت به آن حضرت به اشکال مختلف نشان دهند.
وی یادآور شد: هنر نمایش به علت ویژگی‌های منحصر به فرد، اجرای زنده، رابطه بدون واسطه با مخاطب و بهره‌گیری از کلام و حرکت همواره به عنوان هنری شاخص و متمایز در انتقال مفاهیم مطرح بوده و از این منظر جایگاهی بلند در میان سایر اشکال هنری به خود اختصاص داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از جشنواره تئاتر رضوی به عنوان یکی از جریان‌های موثر نمایش دینی یاد کرد و افزود: این جشنواره در رشد و اعتلای هنر دینی در ایران و جهان نقش موثری داشته و در هر دوره می‌کوشد نگاهی سنجیده‌تر، منطقی‌‌‌تر و تازه‌‌‌تری بر موضوع جشنواره داشته باشد.       
وی اظهار داشت: امسال جشنواره تئاتر رضوی با رویکردهای شناخت اندیشه‌ها و زندگانی امام رضا (ع)، زندگی و آثار اصحاب آن حضرت، تأثیر اندیشه آن امام همام در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری امام رضا (ع) در زندگی انسان و تبیین ابعاد علمی و اجتماعی سیره امام رضا (ع) برگزار می‌شود.      
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری این جشنواره را در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه که یکی از نیازهای اساسی امروز به شمار می‌رود، بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.
خراسان شمالی برای سومین بار از 12 مهر به مدت چهار روز میزبان جشنواره سراسری تئاتر رضوی خواهد بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول