اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

معنویت خاصی در دفاع مقدس حاکم بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه سمنان گفت: در سال‌های دفاع مقدس، در تمام کشور معنویت خاصی در سطح جامعه حاکم بود.

معنویت خاصی در دفاع مقدس حاکم بود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌نقی همتی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده لازم است و ذره‌ای از دین ما را به شهدا ادا می‌کند، از این رو باید دعا کنیم شهدا به ما توجه داشته باشند.
وی افزود: باید همیشه به خود یادآوری کنیم عملی که سبب قهر شهدا با ما می‌شود، انجام ندهیم.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه سمنان تصریح کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز تحصیلی فرصت مناسبی برای انتقال حماسه‏آفرینی شهدا، جانبازان و ایثارگران به دانش‌آموزان و دانشجویان است.
همتی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه شرعی هر مسلمان است، تأکید کرد: یکی از راه‌های انتقال ارزش‌ها مانند ایثار، شهامت،‌ شجاعت، شهادت و رشادت به نسل سوم و چهارم انقلاب از طریق گرامیداشت هفته دفاع مقدس امکان‌پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در مورد اهمیت دوران دفاع مقدس فرمودند «اگر متخصصان و اندیشمندان مباحث نظامی سال‌های طولانی برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده تلاش کنند، زبان و قلم آنها قاصر است.»
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه سمنان اضافه کرد: این فرمایش گرانقدر امام (ره) نشان‏دهنده عظمت دوران دفاع مقدس است.
همتی ادامه داد:‌ دوران دفاع مقدس آثار و برکات زیادی به همراه داشت که بازگویی آنها برای نسل‌های آینده بر عهده ماست.
وی گفت: دفاع مقدس را می‌توان در ابعاد مختلف فرهنگی، نظامی، سیاسی، اعتقادی و معنوی بررسی کرد اما بعد معنوی این دوران در بالاترین سطح این ابعاد قرار دارد.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه سمنان با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس معنویت خاصی در سطح جامعه حاکم بود، اظهار داشت: در آن روزها بوی شهادت بیشتر از هر چیز دیگری به مشام می‌رسید و مردم و بچه‌های بسیجی به خوبی شهادت را لمس می‏کردند.
وی تصریح کرد: اگر امروز دیده می‌شود که در برخی از ماه‌های خاص سال جامعه رنگ و بوی معنوی به خود می‌گیرد، در تمام ایام دوران دفاع مقدس معنویت در جامعه حاکم بود.
همتی از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس را برگزاری نشست‌های شناختی و بصیرتی، شب شعر و خاطره و یادواره‌های شهدا در سطح پایگاه‌ها، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و رزمندگان، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس، پیاده‌روی شبانه، ایست و بازرسی، گلباران مزار شهدا و برگزاری کارگاه توانمندسازی بسیجیان در فضای مجازی عنوان کرد.
وی ادامه داد: نشست سیاسی با نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، گردهمایی بزرگ بسیجیان با حضور سردار ربانی در سالن اجتماعات حوزه سرخه، محفل انس با قرآن، برگزاری مراسم ادعیه، اجرای رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور از  دیگر برنامه‌های اجرایی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت سپاه ناحیه سمنان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول