اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار گیلان:

جوان‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس با 10 سال سن اهل گیلان است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار گیلان اظهار داشت: جوان‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس با 10 سال سن اهل گیلان است.

جوان‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس با 10 سال سن اهل گیلان است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، باب‌الله زارع بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اداره کل بهزیستی گیلان اظهار داشت: شهدا به ما عزت دادند و باید با اندیشه خود، آنها را شناخته و ایثارگری و ارزش‌های آنها را پاس بداریم.
وی با اشاره به اینکه تمام مردم در جنگ سهیم بودند، ابراز داشت: اگر مقاومت نمی‌کردیم مشخص نبود امروز چه شرایطی داشتیم.
مسئول شورای هماهنگی امور ایثارگران گیلان، ادامه داد: به جز کسانی که مستقیم در جنگ حضور داشتند بقیه افرادی که امکان تحقیق و مطالعه پیدا نکردند بسیاری از ابعاد جنگ را متوجه نشدند.
وی با تاکید بر اینکه بعد از قبول قطعنامه 598 سازمان ملل متحد از سوی ایران، کار بررسی اینکه آغازگر جنگ چه کشوری بود، آغاز شد، خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلفی به خطوط مرزی رفتند و پس از 3 ماه گزارشی را ارسال کردند که در آن دولت عراق را آغازگر جنگ معرفی کردند.
زارع با اشاره به اینکه صدام جنایتکار مدعی بود می‌خواهد به نمایندگی از دولت‌های عربی به ویژه امارات جزایر سه گانه ایرانی را بگیرد و به امارات بدهد، بیان داشت: صدام می‌خواست خوزستان را از پیکره ایران جدا کند و به عربستان دهد و خرمشهر را به محمره و همین طور اروند رود را به شط‌العرب تغییر نام دهد.
مشاور استاندار گیلان، جوان‌ترین رزمنده دوران دفاع مقدس را با 10 سال سن اهل گیلان معرفی و اضافه کرد: دانش‌آموزان بدانند که نوجوانان در این سن همه چیز را رها کردند و برای دفاع رفتند.
وی، با تاکید بر اینکه بیش از 73 نفر از بانوان استان جانباز و بالغ بر 93 نفر دانشجوی شهید هستند، اذعان داشت: قرار است از کسانی که در بمباران شهری جانباز شدند، تجلیل شوند.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم، از 2 نفر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اداره بهزیستی گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول