اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

دفاع مقدس 8 سال ایثارگری و تبعیت از ولایت بود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: هشت سال دفاع مقدس هشت سال تجربه، علم، عشق، ایثارگری و تبعیت از ولی امر مسلمین بود که این گنجینه با ارزشی برای همه ملت ایران به شمار می‌رود.

دفاع مقدس 8 سال ایثارگری و تبعیت از ولایت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی و رزمی هفته دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران جنگ که دشمن زمین را مین‌گذاری کرده و عبور برای رزمندگان سخت بود، رزمندگانی بودند که روی زمین می‌غلطیدند تا اگر مینی در زمین هست منفجر شود تا رزمندگان دیگر در عملیات موفق شوند.
وی تصریح کرد: در 31 شهریور 59 به تایید اسناد و روایات 12 لشکر، 20 تیپ مستقل و 20 تیپ مرزی به سرکردگی صدام که دم از عربیت‌ می‌زد خاک کشور را مورد تجاوز قرار داد تا به اهداف شوم خود دست یابد اما خوشبختانه با ایستادگی رزمندگان، دشمن در این جنگ نابرابر نتوانست ذره‌ای از خاک کشور را تصرف کند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه قبل از آغاز جنگ تحمیلی دشمن اقدامات خرابکارانه‌ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل داده بود، افزود: در زمان آغازین جنگ با توجه به اینکه تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و کشور درگیر مشکلات و مسائل داخلی بود، ارتش از قدرت بالایی برخوردار نبود و انسجام لازم در کشور وجود نداشت، اما درایت و رهبری اما(ره) موجب موفقیت رزمندگان جان برکف در مبارزه حق علیه باطل شد.
شعبانی‌فرد با اشاره به شرایط خاص کشور در آن زمان بیان داشت: در زمان جنگ ایران برای تهیه اسلحه و مهمات و حتی سیم‌خاردار مشکل داشت و هیچ کشوری حاضر به همراهی با ایران نبود.
وی ادامه داد: در آن زمان بنی‌صدر رئیس جمهور ایران بود که این مسئله هم مشکلاتی را در داخل کشور ایجاد کرد، اما آن چیزی که با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها سربلندی و موفقیت ایران را در پی داشت بالا بودن روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار در بین رزمندگان بود.
استاندار مرکزی با اشاره به جنگ نرم دشمنان نیز گفت: در زمان جنگ سخت دشمنان مرکز جغرافیایی و خاکی ما را مورد حمله قرار دادند اما امروز در جنگ نرم مرزهای اعتقادی را مورد هجوم و حمله خود قرار داده‌اند که با رهبری و درایت مقام معظم رهبری این جنگ نیز با شکست دشمنان همراه خواهد بود.
فرمانده اراک و یکی از رزمندگان عملیات طریق‌القدس نیز با اشاره به برگزاری رزمایش طریق‌القدس گفت: عملیات طریق‌القدس در بامداد 8 آذر 1360  با رمز مقدس «یا حسین» به طور همزمان در چند محور و با هدف آزادسازی شهر بستان و رسیدن به خطوط مرزی در چزابه آغاز شد.
مسلم پورقاسمیان افزود: در این نبرد که طراح آن شهید حسن باقری بود و فرماندهی آن را سپاه پاسداران بر عهده داشت، 23 گردان از سپاه و 9 گردان از ارتش در مصاف با 60 گردان مجهز دشمن، از چند محور نبرد را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: در این عملیات رزمندگان اسلام با عبور از منطقه رملی در شمال بستان دشمن را دور زده و بستان را فتح کردند، عبور از زمین‌های رملی صعب‌العبور سبب غافلگیری دشمن شد و بدین ترتیب همه اهداف از پیش تعیین شده به دست آمد.
 فرماندار اراک اظهار داشت: در طی یک هفته عملیات منطقه‌ای به گستره 650 کیلومتر مربع شمال شهر بستان، تنگه استراتژیک چزابه، 70 روستا و پنج پاسگاه مرزی آزاد شد و پس از گذشت 420 روز از آغاز جنگ تحمیلی رزمندگان توانستند در منطقه عمومی سوسنگرد و بستان در مرز بین‌المللی مستقر شوند.
 پورقاسمیان با بیان اینکه این عملیات بهترین زمینه برای پیروزی در عملیات بزرگ فتح‌المبین بود، ادامه داد: در این عملیات 180 دستگاه تانک و نفربر، 200 دستگاه خودرو، 13 فروند هواپیما و چهار فروند هلی‌کوپتر دشمن منهدم و 45 گردان و گروهان از 12 تیپ و نیروهای کماندویی لشگر پنج مکانیزه ارتش عراق از بین رفته و 4 هزار و46 تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی و یا اسیر شدند.
گفتنی است در این نمایشگاه نمایی از عملیات پیروزمندانه طریق‌القدس رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در زمینی به مساحت 14 هکتار بازنمایی شده و عملیات رزمی آن نیز توسط نیروهای این تیپ انجام خواهد شد.
این نمایشگاه تا 15 مهر ماه برای بازدید عموم عاقه‌مندن دایر است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول