اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:

حمایت از ولایت شاخص‌ترین هدف دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف و مقصد رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس حمایت از ولایت و رهبری بود.

حمایت از ولایت شاخص‌ترین هدف دفاع مقدس بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سارا حقی پیش از ظهر امروز در همایش بانوان فرهیخته اردبیل به مناسبت هفته مقدس اظهار داشت: زنان همگام با مردان سیر تکاملی دفاع مقدس را طی کردند.
این مسئول بیان داشت: زنان با الگوگیری از بزرگ بانوی جهان اسلام، حضرت زهرا(س)، در تمامی صحنه‌های انقلاب از جمله هشت سال دفاع مقدس، دوشادوش مردان به دفاع از حریم اسلام و انقلاب پرداختند.
وی با اشاره به سیره رفتاری حضرت زهرا(س) در اجتماع و دفاع از اسلام، ابراز داشت: حضرت زهرا (س)در همه زمینه‌ها، حتی در شهادت برای همه زنان و مردان مسلمان الگو است.
حقی بیان داشت: آن بانوی بزرگوار همان گونه که در ابعاد مختلف علمی، عبادی، پرورشی و سایر فضایل انسانی و سجایای اخلاقی پیشگام بود، در مسایل سیاسی و در صحنه جنگ نیز یک انسان ممتاز و فعال به شمار می‌آمد چنانکه در تاریخ آمده است: حضرت زهرا(س) در جنگ احد حضور یافت «زنانی که از مدینه آمده بودند، 14 نفر بودند که فاطمه(س) یکی از آنان بود. آنان نان و آب با خود حمل می‌کردند و به رزمندگان می‌دادند و جراحات‌شان را مداوا می‌کردند.»
کارشناس فرهنگی بانوان در بخش دیگری از سخنانی خود حمایت از ولایت را از جمله اصلی‌ترین اهداف دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس با تاسی از ائمه معصومین (ع) و همانند حضرت زهرا(س) که تا آخرین لحظات عمر از ولایت دفاع کرد و در آن راه شهید شد، عاشق مقام ولایت بودند و به فرمان نایب امام زمان خود(عج)، به صحنه جنگ و به استقبال شهادت رفتند.
حقی درس عفت، حجاب و پاکدامنی را توصیه اکید شهدا عنوان کرد و افزود: چنانکه همه بر آن واقفیم حضرت زهرا تا لحظه شهادت، حجاب را حفظ کرد، شهدای ما نیز، با الهام گرفتن از ایشان، حجاب را آبروی شیعه می‌دانستند و به همین دلیل جان خود را در این راه فدا کردند و در وصیتنامه‌هایشان، حفظ حجاب را به بانوان و دختران توصیه کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول