اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سیاسی عقیدتی سپاه همدان تأکید کرد:

‌ماهیت جنگ و دفاع مقدس به‌درستی بیان شود‌

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان بر لزوم بیان ماهیت جنگ، دفاع مقدس و نکاتی که برای مردم هنوز نامعلوم است، تأکید کرد.

‌ماهیت جنگ و دفاع مقدس به‌درستی بیان شود‌
علی‌اصغر آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امسال سال حساسی از نظر بین‌المللی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نهضت بیداری اسلامی در جهان اتفاق افتاده و به منصه ظهور رسیده، گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس از اهمیت بی‌بدیلی برخوردار است.
وی با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر اینکه "جنگ ما جنگ حق علیه باطل است"، گفت: جبهه حق امروز در سراسر عالم بیدار شده و مردم به دنبال حق می‌گردند که بر این اساس و نیز به دلیل اینکه اکثر حرکت‌های حق‌طلبانه امروز جهان متأثر از دفاع مقدس ایران اسلامی است و در فضای کنونی گرامیداشت و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بسیار ضروری است.
مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بنا بر منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این نهضت بیداری اسلامی تأثیر گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است و بر این مبنا ماهیت قضیه در مورد ضرورت جنگ باید توضیح داده شود.
وی خاطرنشان کرد: به نظر من توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس بیش ار پیش باید اهتمام بورزیم چرا که جنگ ما جنگ معمولی نبود و کل استکبار جهانی علیه ما بسیج شده بود لذا باید این قضیه تبیین شود و ابعادش مورد بررسی قرار گیرد تا واقعیت قضیه روشن شود.
آخوندی گفت: این هفته فرصتی است برای اینکه مسئولان با محور گرامیداشت امر ارزشی دفاع مقدس برنامه‌ریزی کنند و با توجه به اینکه این هفته مصادف با بازگشایی مدارس و مراکز علمی ـ کاربردی هم است باید ماهیت این قضیه برای نسل جدید تبیین شود.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ نیز این مباحث بود که چرا جنگ آغاز شده و چرا ادامه پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: حضرت امام در جواب این سؤالات که ضرورت جنگ چه بود؟ دستاوردهای جنگ چه بود؟ هفت محور را مطرح کردند مبنی بر اینکه ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم.
مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، یادآور شد: بنا بر بیانات امام خمینی در باب چرایی جنگ،‌ این جمله باید تبیین شود که به نظر وی چیزی که موجب دفاع مقدس شده، فرهنگ جهاد و شهادت و برادری و برابری است.
وی افزود: دومین نکته‌ای که امام خمینی(ره) در باب جنگ تحمیلی بیان کرد این بود که ما در جنگ پرده از تزویر جهانخواران کنار زدیم چراکه در آن موقع ادعای واهی حقوق بشر گوش فلک را کر کرده بود.
آخوندی اظهار کرد: جهانیان زمانی که مشاهده کردند کسانی که ادعای حقوق بشر داشتند در مقابل ایران ایستاده‌اند و از جبهه باطل حمایت می‌کنند، حق را تشخیص دادند چرا که در این زمان پرده از تزویر دشمنان حق کنار زده شده بود.
وی افزود: نکته سوم مورد توجه امام خمینی(ره) در خصوص جنگ تحمیلی این بود که ایشان گفتند، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان، جبهه حق و باطل را شناختیم که بر این مبنا باید زوایا و ابعاد مختلف آن حفظ و ترویج داده شود.
مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، در ادامه گفت: نکته چهارمی که در رابطه با جنگ تحمیلی مورد توجه رهبر کبیر انقلاب بود رسیدن به استقلال واقعی کشور و ایستادگی در برابر اجانب و جهانخوارن است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر‌نشان کرد: به نظر من دستاوردهایی را که امروز در اختیار داریم، مرهون جنگ تحمیلی و حفظ ارزش‌های آن است که تحت هیچ شرایطی نباید به فراموشی سپرده شود.
آخوندی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما حقانیت خود را به دنیا شناساندیم، گفت: ما در جنگ ابهت پوشالی دو ابرقدرت شرق و غرب را در هم شکستیم که به واقع این امری بسیار شایان توجه در طول تاریخ است چون امروز می‌بینیم که مردم جهانیان از رویارویی با قدرت‌هایی مثل آمریکا و اسرائیل‌ هراسی ندارند.
وی با بیان اینکه بنا بر گفته امام خمینی(ره) ما در جنگ به همه نشان دادیم که علیه وجود همه قدرت‌ها و ابر قدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، اظهار کرد: مفهومی که از این سخن استخراج می‌شود خودباوری در مبارزه است.
مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان گفت: من معتقدم اقداماتی که امروز در سراسر کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد تاثیر گرفته از انقلاب اسلامی ماست که بر این اساس باید به ابهامات این دوران و نیز دوران دفاع مقدس پاسخ شایسته‌ای داده شود و نکاتی که برای مردم هنوز نامعلوم است روشن شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول