اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

کتاب‌های درسی خالی از دوران دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خالی از دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس است.

کتاب‌های درسی خالی از دوران دفاع مقدس است
رجب الماسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس مالامال از خاطرات دوران دفاع مقدس هستند که تا کنون این خاطرات را به جامعه ارائه نکرده و هنوز ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس را به خوبی به نسل جوان انتقال نداده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن جامعه اسلامی در مقابل بمباران ضد فرهنگی دشمن علیه نظام ضروری است رزمندگان دوران دفاع مقدس در این زمینه بیشتر احساس وظیفه کنند.
فرمانده اسبق سپاه ناحیه استان زنجان بر ضرورت دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید خاطرات و اتفاقات جنگ از سوی افراد و دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری شده و پژوهشگران و افراد تاثیر گذار در جامعه به ویژه فرماندهان دوران دفاع مقدس این ارزش‌ها را به نسل جوان به خوبی تبیین کند.
وی با اشاره به اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس سراسر درس‌هایی از گذشت، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است، افزود: اگر این ارزش‌ها و عبرت‌های جنگ به نسل جوان انتقال داده نشود در حق رزمندگان و غیرت و عظمت مردم فداکار کشور جفا می‌شود.
رجبی استفاده مطلوب از فضای مجازی را در راستای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضروری دانست و گفت: به دلیل توجه بیشتر و استفاده مردم و به ویژه جوانان از دنیای مجازی باید در این فضا نیز به دنبال ارائه ارزش‌های دفاع مقدس بود.
وی با ابراز ناخرسندی از عدم توجه به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و عدم ارائه مطالب دوران دفاع مقدس در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، بیان داشت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خالی از دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس است.
فرمانده اسبق سپاه ناحیه استان زنجان بیان داشت: اکنون زمان مناسبی برای ضبط خاطرات رزمندگان است چرا که با تغییر نسل دسترسی به این افراد به عنوان گنجینه‌های دوران دفاع مقدس سخت‌تر شده  و ارزش‌های این دوران به خوبی به نسل جوان انتقال داده نمی‌شود.
وی توجه رسانه‌های دیداری و شنیداری و مطبوعات و رسانه‌ها را بیش از گذشته به دوران دفاع مقدس خواستار شد و گفت: الان وقت ثبت و ضبط  وقایع دوران دفاع مقدس است چرا که در زمانی دیگر به دلیل عدم دسترسی به رزمندگان دریا دل دوران دفاع مقدس ضبط این وقایع ممکن نخواهد شد و نسل‌های آینده از این گنجینه عظیم معنوی بی‌بهره می‌شوند.
وی بر ضرورت توجه بیش از بیش دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: گمنامی رزمندگان دوران دفاع مقدس باید با توجه مسئولان و رسانه‌ها به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول