اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم سرمایه‌گذاری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری لازم برای انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس در جامعه صورت نگرفته است، که باید در این زمینه بیش از پیش سرمایه گذاری شود.

لزوم سرمایه‌گذاری برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس
فاضل موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جایگاه دوران دفاع مقدس در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به قدری با اهمیت است که همگان به آن اذعان داشته و برنقش کلیدی آن توجه دارند.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرمایه ارزشمندی است که به اندازه وسعت آن در جامعه سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته است، افزود: ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس به خوبی به جامعه منتقل نشده است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه، خاطرنشان کرد: در کنار همه هنجارهای جامعه ناهنجاری‌هایی نیز مشاهده می‌شود، که ضروری است به این ناهنجاری‌ها توجه شود.
وی یادآور شد: جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس نشان دادند که با فرمان ولایت فقیه در جهاد اصغر به خوبی می‌توانند بدرخشند و نتایج پیروزی نظام نیز در دوران دفاع مقدس از این جهاد نشات می‌گیرد.
موسوی شهادت 200 هزار نفر در دوران هشت سال دفاع مقدس را کارنامه درخشانی از تاریخ رشادت، ایثار و گذشت رزمندگان عنوان کرد و افزود: جوانان کشور با اطلاعت از ولی‌فقیه جان خود را در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی اهدا کردند.
وی بیان داشت: جوانان دیروز کشور با اشاره امام و مرید خود در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند به طوری که امام راحل این رزمندگان را نسلی بهتر از نسل دوران حکومت امام علی (ع) دانست.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی با درک عظمت شهادت در راه میهن به میدان جنگ آماده و به وظیفه خود به درستی عمل کردند.
وی با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای عمل به موقع، کارشناسی شده و عالمانه برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان صورت گیرد، افزود: نسل امروز از همه مسائل آگاه است اما باید هدایت مطلوبی برای استفاده از سرمایه عظیم معنوی جنگ برای راهنمایی نسل جوان صورت گیرد.
موسوی تصریح کرد: همه مسئولان نظام موظفند به اندازه وظیفه خود از میراث ارزشمند دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داده و از این میراث به نحو مطلوبی برای آیندگان بهره بگیرند.
وی بر ضرورت حفظ آثار و یادگارهای رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید صادقانه در این راه وارد شده و عظمت دوران دفاع مقدس را به خوبی به نسل جوان تبیین کرد.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر حرکت آزادی خواهی در جهان تاثیرات مطلوبی بر دیگر ملت‌ها دارد، بیان داشت: مقاومت مردم ایران در طول دوران دفاع مقدس و در برابر توطئه‌های 32 سال گذشته استکبار علیه کشور الگوی مناسبی برای مردم کشورهای جهان است که این امر در خیزش مردم منطقه به خوبی دیده می‌شود.
وی حریت، صداقت و دیانت را از مقوله‌های مهم دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: کشورهای منطقه هر کدام به میزان درایت و عقلانیت خود از این ارزش‌ها استفاده می‌کنند.
موسوی مقاومت‌های مردم ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان کارنامه‌ای قابل دفاع عنوان  کرد و گفت: همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان این کارنامه درخشان را قبول داشته و به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: بحث از ارزش‌ها بحثی فرهنگی است و به اعتقاد جامعه‌شناسان اصولا فرهنگ قابل برنامه‌ریزی نیست، بنابراین سخن از چگونگی حفظ ارزش‌ها نیز بی‌معنا و دخالت در روند طبیعی تکامل فرهنگی جامعه است.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروهی دیگر معتقدند که چون فرهنگ، مقوله‌ای ساخته دست بشر است، لذا برنامه‌پذیر است و منظور از آن زمینه‌سازی و تسهیل حرکت فرهنگی جامعه به سوی اهداف معین است.
وی تصریح کرد: ارزش‌های دفاع مقدس مانند ایثار، شهادت‌طلبی هر چند ارزش‌هایی دینی و عاطفی هستند اما تبلور آنها از نوع ارزش اجتماعی است‌، به خصوص در سال‌های میانی و پایانی دفاع مقدس که این ارزش‌ها شکل شفاف‌تری به خود گرفتند و تا اعماق لایه‌های اجتماعی و دورترین مناطق جغرافیایی حتی روستاها گسترش یافتند.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول