اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمال شورجه:

بازماندگان دفاع مقدس بخشی از فرهنگ کشور هستند

خبرگزاری فارس: جمال شورجه گفت: بازماندگان دفاع مقدس بخشی از فرهنگ کشور هستند و صداوسیمای ما می‌تواند در این امر نقش‌آفرین باشد.

بازماندگان دفاع مقدس بخشی از فرهنگ کشور هستند
جمال شورچه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس در حال رانده شدن به حاشیه است و باید مدیران ما نسبت به این امر حساسیت نشان دهند و باید به این امر تعهد داشته باشند و این سینما را پیدار نگه دارند و اگر روی این سینما از طرف مسئولین دولتی و وزارت ارشاد سرمایه‌گذاری نشود قطعا به حاشیه کشیده می‌شود.
کارگردان فیلم 33 روز افزود:  ازسوی دیگر، این سینما به لحاظ محتوا نیز دچار مشکل شده است، یعنی دیگر در فیلم‌های دفاع مقدس کمتر شاهد شجاعت، مقاومت، ‌سلحشوری، ایثار، شهامت و معنویات لازم هستیم.
شورچه بیان کرد: رزمنده‌‌های ما درطول هشت سال با دنیای شرق و غرب و با دست‌نشاندگی رژیم عراق جنگیدند و در نهایت هم پیروزمندانه دشمن را وجب به وجب از سرزمین‌های ایران اسلامی بیرون کردند و داغ تجزیه ایران را به دل دشمنان خود گذاشتند.
کارگردان فیلم باشگاه سری خاطرنشان کرد: برای پرکردن این خلع باید مجلس و کمیته فرهنگی بوجه برای این کار ارائه دهند و سپس در مورد آن مطالعه کنند و آن کار را کنترل کنند.
وی افزود: آثار با ارزشی است و نیاز به هزینه‌های خاصی دارد و باید سرمایه‌گذاری کنند تا سینمای دفاع مقدس به حاشیه نرود.
کارگردان فیلم دایره سرخ بیان کرد: همه طیف‌های جامعه از این فیلم‌ها استفاده می‌کنند و معمولا از موضوعاتی و مضامینی استفاده می‌شود که بنا به سلیقه جوانان باشد و هدف دار بودن این فیلم‌هاست.
شورچه افزود: علت اینکه کشور‌هایی از این دست به اتفاقات آن سال‌ها می‌پردازند شرح چگونگی دفاع یا حمله آنها برای حفاظت از برخی متعلقات مالی نیست بلکه تعریف کشور و میهن در این حوزه زنده می‌ماند و تلاشی را نشان می‌دهد که یک عده برای یک هدف که اتفاقا در کشور ما مقدس هم بوده است داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما چون این هدف با باورهای اعتقادی ما آمیخته شده است اهمیت بسیاری دارد. جدای از این خود آموزش به نحوی چگونه زیستن و با هم بودن را به ما منتقل می‌کند.
کارگردان فیلم 33 روز در مورد نگرفتن غرامت جنگی از عراق و ساخته نشدن فیلم بیان کرد: این هم از موضوعاتی است که باید سرمایه‌گذاری شود و فیلم‌سازهای ما با تولید این فیلم های سیاسی اثراتی بر جای می گذارند و می توانند دست مایه قرار دهند و در این زمینه‌ها از نگارش فیلم گرفته تا پخش آن می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.
شورچه افزود: از مهم‌ترین و حساس‌ترین وقایع و رویدادهای دوران پس از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی علیه کشور بود که پدیدآورنده تاثیرات فراوانی در لایه‌های مختلف جامعه به ویژه در بخش فرهنگ بوده است.
کارگردان فیلم باشگاه سری تصریح کرد:به همین خاطر فکر می‌کنم آن شکل از سینمای دفاع مقدس که زمان جنگ وجود داشت و تولید می‌شد که یک نوع پروپاگاندا داشت و تبلیغ مستقیم بود برای اینکه جوان‌ها به جبهه‌ها بروند، ضرورت دفاع را درک کنند و این سلحشوری‌های برادران و خواهران خود را مشاهده کنند امروز باید شکل دیگری پیدا کند، ما باید درس بزرگ‌تری از این دفاع مقدس بگیریم.
وی بیان کرد: در ظاهر سال‌های تجاوز به مرز‌های ملی کشور تمام شده ولی در باطن وجود دارد چراکه این طمع خام در دل بسیاری است و می‌خواهند نه تنها فقط به مرزهای جغرافیایی بلکه به مرز‌های فرهنگی و اعتقادی ما نیز هجوم ببرند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول