اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سجادپور:

سینمای دفاع مقدس در حال کمرنگ شدن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای دفاع مقدس از راندهای است که در حال کمرنگ شدن است.

سینمای دفاع مقدس در حال کمرنگ شدن است
سید علی‌رضا سجادپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تهیه‌کنندگان زیادی با توجه به هزینه زیاد تولید فیلم‌های دفاع مقدس، تمایل به سرمایه‌گذاری در این راستا ندارند و اگر متولیان سینمای دفاع مقدس حامی فیلمسازان باشند؛ مثلا منابع تحقیقاتی را در جایی مشخص گردآوری کنند و نشست‌های تخصصی در این زمینه برگزار کنند، بی‌شک حمایت مسئولان راهگشا خواهد بود.
فیلمنامه‌نویس افزود: سینمای دفاع مقدس را نباید با سینمای جنگ یکسان دانست، سینمای جنگ ساختارها و قالب‌های خاص خودش را دارد که سینمای شکل گرفته با عنوان سینمای دفاع مقدس هیچ یک از آنان را نمی‌پذیرد.
سجادپور بیان کرد: پس از گذشت چندسال از جدی تر گرفته شدن سینمای ایران و همچنین سینمای دفاع مقدس و ظهور فیلمسازان جوان برآمده از انقلاب و جنگ، رفته رفته سینمای دفاع مقدس نیز صاحب هویت ویژه‌ای شد و لااقل فیلمسازان و تهیه‌کنندگان که صرفا به فتح گیشه نمی‌اندیشیدند.
مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با حذف حادثه‌پردازیِ صرف از آثارشان، ارزش بیشتری برای انسان‌ها قائل شدند و وقتی پای انسان‌ها به میان آمد، آنهایی که در مسیر واقع‌گرایی گام برمی‌داشتند، شخصیت‌های موجود در بطن واقعیت را در قالب و ساختارهای دراماتیک بر پرده سینما جان بخشیدند.
وی بیان کرد: زنان در هشت سال دفاع مقدس، به جز آنهایی که به عنوان امدادگر و پرستار در بیمارستان‌های صحرایی حضور داشتند، بیشتر در پشت جبهه‌ها نقش ایفا کردند. نقشی که اگر قرار بود در قالبی دراماتیک و نمایشی عرضه شود، دارای خصوصیاتی است که می‌توانست بر غنای اثر نیز بیفزاید.
سجادپور در مورد بازماندگان دفاع مقدس افزود: جوانان همیشه قدردان دفاع مقدس هستند و با گذشت 20  25 سال از جنگ تحمیلی برای رزمندگان و آزادگان و ... احترام قائل بودند و هستند و خواهند بود.
مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سینمای دفاع مقدس، هنوز در به تصویر کشیدن نقش واقعی زن در دفاع مقدس، نتوانسته است به جز در چند استثنا انگشت شمار، به درجه‌ای از غنای مضمونی و تصویری برسد که بتوان فهرستی کامل و کم نقص از نوع انعکاس نقش زن در دفاع مقدس بر پرده سینما ارائه کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول