اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

دفاع مقدس توانمند‌ی‌های ایران اسلامی را به اثبات رساند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس، به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام، انقلاب و کشور تبدیل شد.

دفاع مقدس توانمند‌ی‌های ایران اسلامی را به اثبات رساند
حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هشت سال دفاع غیورانه ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏‌ناپذیری برای مردم سلحشور این سرزمین شده است، اظهار کرد: توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شد و این کشور حماسه بزرگ دیگری را رقم زد.
وی خاطرنشان کرد: رشادت‏های جوانان برومند ایران، انقلاب و نظام مقدس اسلامی را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‏توان هر دشمن خیره‌سری را ناکام ساخت و به اهداف عالیه ترسیم شده انقلاب شکوهمند اسلامی دست یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان دوران هشت ساله دفاع ایران در حفظ و اعتلای نظام و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم را به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت دانست و عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
وی با تأکید بر لزوم حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران ارزشی دفاع مقدس، گفت: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‏شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‏شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‏دارد که نیازمند توجه و ارج نهادن است.
صالحی ادامه داد: ملت ایران با پرورش رزمندگانی حماسه‏آفرین مفهوم روشن "تعبد در برابر ولایت" را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌‏های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‏بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یافتند که بسیار ارزشمند است.
وی ابراز کرد: مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه‏های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاسته و صحنه‏های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشتند که انتقال این مفاهیم و ارزش‌ها به نسل کنونی و نسل‌های آتی وظیفه‌ای خطیر است که باید در راستای آن همه آحاد جامعه پیشگام شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‏های فراوان در  دوران دفاع مقدس، نشان دادند که بهترین جوانان جهان هستند، متذکر شد: الگوی این جوانان، جوانان کربلا بودند که بر این مبنا ملتی که چنین جوانانی دارد به جاست که بر خود ببالد و به داشتن چنین جوانانی افتخار کند.
وی با تأکید بر لزوم تأسی به خاطرات و آرمان‌های شهدا، بیان کرد: با مطالعه وصیت تک‌تک شهدا به این مهم می‌رسیم که همه آن بزرگ‌مردان به یک نکته مشترک اشاره کرده‌اند که آن پیروی از ولایت است و با این وصف بر همه ما خصوصاً جوانان واجب است که پیرو خط ولی فقیه باشیم تا به درستی به اهداف ترسیم شده دست یابیم.
به گفته صالحی، همه آحاد جامعه به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و دینی باید در راستای توجه به مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس ورود پیدا کرده و در زمینه انتقال آن به بطن جامعه پیشگام شوند چرا که در این صورت این مفاهیم در جامعه بیش از پیش، جاری و ساری می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول