اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار شد:

تعامل رزمندگان برای گردآوری دایرة‌المعارف دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با تعامل مطلوب رزمندگان دایره‌المعارف دفاع مقدس به نحو مطلوبی گردآوری می‌شود.

تعامل رزمندگان برای گردآوری دایرة‌المعارف دفاع مقدس
رضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: خاطرات 80 هزار رزمنده زنجانی به شکل دایرةالمعارف تهیه و در استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری دایرة‌المعارف رزمندگان استان زنجان از دو سال پیش آغاز شده است، افزود: جمع‌آوری این دایرة‌المعارف به دلیل پراکندگی رزمندگان زنجانی در یگان‌های مختلف در دوران دفاع مقدس با مشکلاتی مواجه است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی داشته و این دایرة‌المعارف جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: رزمندگان زنجانی در عملیات‌های مختلفی حضور داشته و به دلیل پراکندگی در لشکرهای مختلف جمع‌آوری خاطرات آنان نیاز به بررسی اسناد زیادی دارد.
وی یادآور شد: در حال حاضر اسناد مربوط به عملیات‌های مختلف که رزمندگان زنجانی در این عملیات‌ها حضور داشتند در حال جمع‌آوری است، تا اسناد کامل از رزمندگان به دست آمده و در این دایرة‌المعارف گنجانده شود.
حسینی با بیان اینکه دایرة‌المعارف رزمندگان زنجانی دارای بخش‌های مختلفی است، بیان داشت: با تعامل رزمندگان دوران دفاع مقدس این اسناد بهتر جمع‌آوری می‌شود.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که مقرر شده در هفته دفاع مقدس اجرا شود، ادامه داد: 35 یادواره بزرگ علاوه بر برگزاری یادواره‌های مختلف در سطح پایگاه‌های محلی و منطقه‌ای در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس با بیان اینکه  برگزاری یادواره‌های شهدا ضامن حفظ جوانان در برابر هجوم فرهنگی و جنگ نرم  دشمن است، افزود: نشر ارزش‌هایی همچون ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان ضروری است.
وی بیان داشت: برگزاری یادواره‌های دفاع مقدس در بین اقشار مختلف موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا در استان و ضامن حفظ جوانان و نوجوانان در برابر هجوم فرهنگی دشمنان است.
حسینی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان تکلیف شرعی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ارزیابی کرد و گفت: آشنایی نسل جوان با انگیزه‌ها و اهداف شهدای گرانقدر تأثیر شگرفی در ترویج فرهگ ایثار و شهادت دارد.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس ادامه داد: یکی از روش‌های ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه‌‌داشتن یاد شهدا و بیان اهداف و آرمان‌‌های والای آنان، برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان و استان است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی ایران‌، نماد و الگوی همه حرکت‌های انقلاب است. دشمن‌شناسی، دشمن‌گریزی و بصیرت و هوشیاری مردم از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.
حسینی افزود: در سال گذشته برای برگزاری 300 یادواره شهدا در استان برنامه‌ریزی شده بود که با توجه به علاقه مردم، پایگاه‌های مقاومت بسیج و حرکت‌های خودجوش در سطح استان 860 یادواره در استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز برای برگزاری یادواره شهدا از سوی بنیاد برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از 800 یادواره در مناطق مختلف استان برگزار شود.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بیان داشت: بیشتر فعالیت‌های بنیاد در راستای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس بوده و در ایام مختلف نیز یادواره‌های مختلفی را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا یادآوری حماسه‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته است.
حسینی از تاثیر معنوی برگزاری یادواره شهدا در جامعه خبر داد و افزود: برگزاری یادواره‌های مختلف که به نیت شهدا از سوی مردم و به صورت خود جوش برگزار می‌شود تاثیرات مطلوبی در آشنایی مردم به ویژه جوانان با یاد و نام و راه و شهدا داشته و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند.
وی برگزاری مسابقات مختلف را از برنامه‌های جانبی یادواره‌های شهدا عنوان کرد و افزود: با برگزاری مسابقات مختلف از جمله نقاشی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا شده و صحنه‌های زیبایی از این دوران را خلق می‌کنند.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطر نشان کرد: برگزاری تئاتر دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و بازسازی عملیات مختلف، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی از دیگر برنامه‌های بنیاد است.
 وی به اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و ادامه داد: اکثر جمع حاضر در این گونه جلسات، نسل جوان هستند و این حضور می‌تواند، مشت محکمی بر دهان استکبار و مخالفان جمهوری اسلامی باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: هدف ما تقدیر از کسانی است که در زمان جنگ تحمیلی از دین و میهن خود دفاع کردند، چه آنان که شهید شدند و چه آنان که از رزمندگان و جانبازان باقی مانده‌اند.
وی اضافه کرد: از دیگر اهداف این یادواره‌ها تقویت فکری و معنوی نسل جوان و معرفی شهدا به عنوان الگوهای مناسب برای آنها است و نسل جوان باید وقایع و اتفاقات دوران دفاع مقدس را مطالعه کنند تا با اخلاص، تقوی و پاکی رزمندگان در آن دوران آشنا شوند.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: هدف دیگر از برگزاری یادواره شهدا، حفظ و تقویت روحیه حماسی در میان نسلی است که در جنگ حضور نداشته‌اند چرا که استکبار دست از ما بر نمی‌دارد.
وی تاکید کرد: در حوزه جنگ نرم باید نسل جدید تمام ترفندها و برنامه‌های دشمن را پیگیری و رصد کند تا بتواند برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کند.
حسینی تصریح کرد: پیشگیری و مبارزه با رواج غرب‌گرایی و مصرف مواد مخدر در میان جوانان از دیگر اهداف برگزاری یادواره‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدا، زنده نگه داشتن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، دشمن‌شناسی، دشمن‌گریزی و بصیرت و هوشیاری مردم است.
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: اگر بخواهیم راه شهید را ادامه دهیم باید گوش به فرمان ولایت فقیه بوده و زندگی خود را به گونه‌ای با اسلام تطبیق دهیم که بتوانیم در جنگ نرم با دشمن مقابله کنیم.
وی تاکید کرد: باید جوانان به مسائل داخلی و خارجی توجه داشته باشند تا بتوانیم پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، امام زمان حضرت ولیعصر (عج) بسپاریم.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول