اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ملایر رتبه نخست ایجاد اشتغال استان همدان را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: ملایر رتبه نخست ایجاد اشتغال را در سطح استان همدان کسب کرده است.

ملایر رتبه نخست ایجاد اشتغال استان همدان را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، کرم‌رضا پیریایی عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان در شهرستان ملایر اظهار داشت: اشتغال یکی از مهمترین اولویت‌های استان است که در حال حاضر تمام آمارهای ارائهش ده در این زمینه وارد سامانه می‌شود.
وی با بیان اینکه علائم توفیق در بحث اشتغال در استان در حال حاضر خودنمایی می‌کند، ادامه داد: برگزاری مستمر کارگرو‌های اشتغال در شهرستان‌ها نمونه بارز این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.
استاندار همدان با بیان اینکه در ایجاد و ارائه آمار اشتغال باید صداقت رعایت شود، افزود: همه کسانی که در اشتغال دخیل هستند باید دیدگاه‌های خود را بیان کنند و در روند کار راهکارهای مناسب را ارائه دهند.
وی اضافه کرد: همه ما در مقابل مردم مسئول هستیم و باید جوابگوی نیازهای آنها باشیم و اگر کسی کم‌کاری کند در قبال خدا و مردم باید پاسخگو باشد.
فرماندار شهرستان ملایر نیز به عملکرد کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ملایر اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا از ابتدا تاکنون 114 جلسه برگزار شده که 725 مصوبه داشته و از این تعداد 650 مصوبه تحقق یافته است.
حسن خیریانپور تعداد مصوبات در دست اجرا را 62 مصوبه دانست و در ادامه ضمن اشاره به وضعیت بنگاه‌های زودبازده گفت: کل اعتبارات شهرستان ملایر در این زمینه 2 هزار و 190 میلیارد ریال بوده است.
وی سهمیه اشتغال ملایر از استان را 10 هزار و 535 نفر دانست و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 970 شغل در ملایر ایجاد شده که از این تعداد یک هزار و 510 نفر بیمه شده‌اند و درصد اشتغال تعهد شده 85 درصد است.
مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی استان همدان نیز با اشاره به اینکه سهمیه استان همدان از اشتغال کشور 61 هزار نفر است، افزود: تعدادی زیادی از این سهمیه در همدان محقق شده است.
مسعود اقلامی به اشتغال ایجاد شده توسط ادارات و نهادها اشاره کرد و ابراز داشت: از 61 هزار شغل تعهد شده 41 هزار و 414 شغل ایجاد شده است.
وی عملکرد صندوق مهر رضا (ع) را در ایجاد اشتغال تعهد شده 28 درصد دانست و گفت: صندوق مهر رضا(ع) در استان ضعیف‌ترین عملکرد را در بین دستگاه‌ها داشته است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اظهار گلایه از عملکرد و موضع‌گیری برخی رسانه‌ها افزود: آن چه در سفرهای شهرستانی برای همه ما مهم است آورده مورد نظر در این سفرهاست و به طور قطع 23 سفر کاری به شهرستان باید نتایج مثبتی را در برداشته باشد.
حسن ونایی در حوزه عمرانی، بابرکت‌ترین سفرها را مربوط به سفرهای شهرستانی دانست و ابراز داشت: مردم استان از عملکرد استاندار راضی هستند چرا که می‌توانند رو در رو با استاندار صحبت کرده و مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.
وی در پایان وجود مراکز آموزش عالی را مهمترین عامل تغییر هرم اشتغال خواند و گفت: مهمترین دغدغه ایجاد اشتغال در حال حاضر مربوط به افراد تحصیلکرده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول