اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

زیرساخت‌های تعاون و اشتغال در کوهبنان فراهم شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی باید در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های موجود به منظور تشکیل تعاونی‌ها فعالیت کنند تا زمینه پیشرفت اقتصاد کشور و اشتغال فراهم شود.

زیرساخت‌های تعاون و اشتغال در کوهبنان فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی شامگاه شنبه در در همایش «تعاون، کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار کوهبنان» اظهار داشت: در اسلام بر کار جماعت و گروهی تأکید شده و ایجاد تعاونی‌های مختلف در زمینه‌های پرورش دام و طیور و کشاورزی در همین راستاست.
وی افزود: دولت خدمتگزار بیشترین خدمت را به بحث تعاونی‌ها دارد و صندوق مهر امام رضا (ع) هم که مولود دولت نهم و دهم است، نقش بسزایی در گسترش و پیشرفت تعاونی‌ها ایفا کرده است.
متقی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم کوهبنان که سپرده آنان میان 10 تا 100 میلیون تومان است، زمینه برای راه‌اندازی و تقویت تعاونی‌های موجود ضروری به نظر می‌رسد.
وی بیان داشت: نظر به نامگذاری سال جاری از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان سال جهاد اقتصادی مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی باید در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های موجود به منظور تشکیل تعاونی‌ها فعالیت کنند تا زمینه پیشرفت اقتصاد کشور را فراهم کنند.
امام جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات به اهمیت تعاون در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: بخش تعاون در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در قانون اساسی مورد لطف و توجه قرار گرفته و هم آثار و برکات فراوانی در تعاونی‌های راه‌اندازی‌ شده است.
حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا بیان کرد: سرمایه‌های اندک حکم قطره‌های آب را دارد که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند، جویباری به راه می‌افتد و در صورت مداومت عمری جاویدان پیدا می‌کند که دارای آثار مثبتی هم برای فرد و هم جامعه است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق مهر امام رضا (ع) نقش مهمی در کاهش مشکلات تعاونی‌ها داشته است، گفت: اختصاص وام‌های کم‌بهره و بدون بهره از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به متقاضیان تشکیل تعاونی‌ها نیز زمینه رونق و شکل‌گیری بسیاری از تعاونی‌ها را در پی داشته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول