اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

هیئت وزیران به فکر المپیکی‌ها باشد

نوری: تیرانداز المپیکی مشکل اشتغال دارد؛ رئیس جمهور نیستم دستور استخدام دهم

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: تیرانداز مرد المپیکی ایران در رشته تپانچه مشکل جدی دارد که باید برای رفع آن اقدام شود.

نوری: تیرانداز المپیکی مشکل اشتغال دارد؛ رئیس جمهور نیستم دستور استخدام دهم
نواب نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور بزرگ‌ترین رقابت تیراندازی در ایران محسوب می‌شود و اهمیت بسیار زیادی هم دارد. کسانی که در تیراندازی هستند، می‌دانند که هیچگاه تمام خطوط آتش سالن 50 متر پر نشده است که با برگزاری این رقابت‌ها این امر صورت گرفت. این نشان می‌دهد که هیئت‌ها و ورزشکاران نیز در تمام رشته‌های تیراندازی فعال شده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: به دید خودم این مسابقات مهم‌ترین مسابقات تیراندازی است، چون عملکرد یک ساله هیئت‌ها در آن بررسی می‌شود و عملکرد و تلاش تیراندازان نیز دیده می‌شود. در کنار این رقابت‌ها مسابقات آزاد را هم داریم که طی 4 مرحله در سال برگزار می‌شود که البته هیچگاه اعتبارش به قهرمانی کشور نمی‌رسد. رقابت‌ها از لحاظ تعداد شرکت کنندگان و نحوه اجرا به خوبی در حال برگزاری است.

نوری در مورد اینکه برخی رشته‌ها از جمله 50 متر تپانچه در سایر استان‌ها کمتر فعال است گفت: 32 ماده تیراندازی داریم که این 32 ماده به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. سلاح‌های بادی، خفیف، اهداف پروازی و رانینگ تارگت‌ها در تیراندازی وجود دارد. در ایران از حدود 6 سال پیش برای گسترش رشته‌های بادی کارهایی آغاز شد و با سرمایه‌گذاری در آن رشته‌های بادی همه گیر و سالن‌های زیادی ساخته شد.

وی افزود: یکی از دلایلی که از تفنگ بادی شروع شد این بود که کم هزینه است و قوانین کشور ما نسبت به آن راحت تر است و مجوزی نمی‌خواهد. وقتی در بخش بادی به خواسته هایمان رسیدیم تصمیم به ثبات در این رشته ها گرفته و خواستیم در قدم دوم اهداف پروازی را گسترش دهیم که در همین راستا کارهای زیادی انجام شد.

دبیر فدراسیون تصریح کرد: در آینده و در اقدام سوم می خواهیم روی رشته‌های خفیف سرمایه گذاری کنیم. هنوز قدم سوم را برنداشتیم و احتمال می‌دهم از سال آینده این کار را آغاز کنیم و اصل برنامه از سال 91 آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: هیئت‌ها از لحاظ مهمات، سلاح و مکان تمرین دچار مشکل هستند، اما نباید کار را متوقف کرد چون دنیا به خاطر ما متوقف ‌نمی شود، به همین خاطر سعی می‌کنیم با همین حداقل‌ها کار خود را جلو ببریم.

نوری در مورد نتایج تیراندازان اهداف پروازی در رقابت‌های قهرمانی جهان بلگراد گفت: تیراندازان در این رقابت‌ها نتایج بدی کسب نکردند، البته ما به رتبه کاری نداریم و به رکوردهای شخصی نگاه می‌کنیم و بر همین اساس معتقدم نتایج به دست آمده قابل قبول بود.

وی افزود: امید باقی مانده‌مان رقابت‌های قطر است که در تمام رشته‌های تیراندازی برگزار می‌شود و برای کسب سهمیه‌های بیشتر المپیک به حضور در این رقابت‌ها امیدوار هستیم. کسب یک یا دو سهمیه دیگر در قطر دور از ذهن نیست.

نوری درادامه این گفت و گو با فارس در مورد غیبت تیرانداز المپیکی ایران در اردوهای تیم ملی گفت:‌ ابراهیم برخورداری مشکل جدی دارد و باید با کمیته ملی المپیک آن را حل کنیم. برای رفع مشکل وی کارهایی کردیم که خودش هم خبر دارد.

وی افزود: توان ما هم یک حدی دارد و نمی توانیم جای رئیس جمهور دستور استخدام رسمی بدهیم و این کار در حیطه اختیارات ما نیست. البته توقعات وی هم به جاست.

نوری تأکید کرد: تا به حال 10 نفر در ورزش سهمیه المپیک گرفته‌اند و باید برنامه‌ریزی جدی برای آنها انجام داد. البته یک سری از کارها از دست من و یا حتی افشارزاده هم خارج است. در این راه هیئت وزیران می‌تواند برای این 10 نفر برنامه جدی بریزد تا دغدغه آنها برطرف شود.

دبیر فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل برخورداری یک راهکار هم ارائه شد که باعث می‌شد تا پس از المپیک وی کارش را از دست بدهد و به همین دلیل ترجیح دادیم چند مدت دیگر هم صبر کنیم. ما پیگیر هستیم و کمیته ملی المپیک را تحت فشار گذاشته‌ایم. حتی برای 3 تیرانداز المپیکی برنامه‌ای مجزا را تدارک دیده‌ایم.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول