اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان‌ماه برگزار می‌شود؛

همایش ملی اشتغال در صنایع دستی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی از برگزاری نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در آبان‌ماه جاری در بیرجند خبر داد.

همایش ملی اشتغال در صنایع دستی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: این همایش به عنوان یکی از برنامه‌های ترویجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که برای 31 استان کشور مصوب و با موضوعات متعدد در قالب همایش‌ها، جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها و نشست‌های تخصصی در اواخر سال 89 ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: هر کدام از استان‌ها موظف به برگزاری رویداد تعیین شده در زمان و تاریخ مورد نظر هستند که اجرای این همایش از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی قرار گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی هدف از برگزاری این همایش را ارائه و بررسی راهکارهای توسعه اشتغال و افزایش انگیزه در کارآفرینان علاقه‌مند به فعالیت در این بخش برای توسعه حرف صنایع دستی کشور دانست.
امینی افزود: این همایش جنبه‌های مختلف گسترش این هنر و صنعت را در سه محور کارآفرینی و اشتغال، کارآفرینی و اقتصاد، کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد تجزیه وتحلیل و نقد موشکافانه اندیشمندان، اساتید دانشگاهی، کارآفرینان، هنرمندان، محققان و برنامه‌ریزان سراسر کشور قرار می‌دهد.
وی تبادل نظر و تجربه پیرامون زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی، تبادل نظر پیرامون الگوهای کارآفرینی و اشتغال در صنایع دستی، توسعه و ترویج فرهنگ خود اشتغالی و کارآفرینی در صنایع دستی، شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنایع دستی در توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اهمیت ارتقای جایگاه صنایع دستی به عنوان محور اشتغال خرد در سطح بین‌المللی و ارتقای وضعیت موجود صنایع دستی با معرفی روش‌‌ها و دستورالعمل‌ها در سطح ملی و بین‌المللی را از مهم‌ترین اهداف این همایش برشمرد.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای مهم و مجاری قابل تأمل در ارائه راهکارها و راهبردهای ایجاد اشتغال از طریق مشارکت گروهی و یا انفرادی به ویژه نسل جوان و جویای کار، آسیب‌شناسی و تبیین پتانسیل‌های بخش صنایع دستی برای بهبود وضعیت اشتغال و کسب درآمد نه تنها یک نیاز مبرم کنونی، بلکه یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است.
امینی گفت: این همایش با همکاری و مشارکت اداره کل تعاون استان، بنیاد توسعه کار آفرینی و تعاون و دانشگاه پیام نور بیرجند در تاریخ 29 و 30 آبان ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود که در حال حاضر ملزومات برپایی آن محقق شده است.
وی یادآور شد: امید است برپایی این همایش در نوع خود انگیزه و مجالی برای کارآفرینان، برنامه‌ریزان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، دانشجویان و علاقه‌مندان به فراگیری رشته‌های متنوع صنایع دستی ایجاد کند تا با جهت‌گیری درست و کسب آگاهی‌های لازم در توسعه و بهبود وضعیت اشتغال راه را برای هزاران جوان جویای کار باز کرده و در شکوفایی و رونق کشور ایران در تمامی زمینه‌های آن مثمر ثمر واقع شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول