اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد خراسان جنوبی صورت گرفت؛

تصویب 700 طرح اشتغال در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری 700 طرح اشتغال تصویب شده که از این تعداد 200 طرح از صندوق امداد و 500 طرح به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تصویب 700 طرح اشتغال در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی خزاعی عرب صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: اشتغال در خانواده‌های تحت حمایت با سه رویکرد کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: در سال جاری مبلغ 246 میلیارد ریال برای طرح‌های خودکفایی مانند مشاغل خانگی و مشاغل کوچک اختصاص یافته است.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با عنایت به تفاهم‌نامه صورت گرفته با استانداری مقرر شده است 2 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری توسط این نهاد در سطح استان ایجاد شود.
خزاعی عرب ادامه داد: طبق برنامه سالیانه باید 10 درصد خانواده‌های تحت حمایت خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شوند.
وی افزود: اشتغال یکی از محوریترین شیوه‌های مبارزه با فقر و فساد است و فراهم کردن بستر اشتغال برای اقشار جوان فرصت‌های مناسبی چه از جهت رشد استعدادها، بروز خلاقیت‌ها، تولید و افزایش اقتصادی رفاه اجتماعی و چه از جهت مبارزه با ناهنجار‌یها در اختیار جامعه قرار میدهد.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مقوله سرمایه‌گذاری کلان و خرد مباحث مختلفی وجود دارد.
خزاعی عرب تصریح کرد: عده‌ای اشتغال را زاییده طرق بزرگ راه مبارزه با بیکاری میدانند و گروهی ضمن سرمایه‌گذاری کلان، مشاغل کوچک و انفرادی، خانوادگی و تعاونیها را راهگشا میدانند.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال نیز شیوه‌های متعددی را تجربه کرده است.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: یکی از این موارد ایجاد اشتغال به صورت خرد و کوچک بوده است.
خزاعی عرب گفت: اجرای طرح‌های اشتغال و مشاغل مختلف به منظور بروز و ظهور استعدادهای نیروهای جوان در ایجاد کار از دیگر سیاست‌های حوزه اشتغال امداد است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول