اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود کسب رتبه پنجم تنوع اکوتوریسم ایران در دنیا؛

درآمد گردشگری ایران 0.4 درصد سرانه جهانی است‌

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: ایران با وجود برخورداری از رتبه 10 جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی جهان، درآمد سالانه کشور از این صنعت پر رونق تنها 0.4 درصد برآورد شده است.

درآمد گردشگری ایران  0.4 درصد سرانه جهانی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان پیش ازظهر امروز در همایش نقش صنعت در اقتصاد شهری در شهرکرد اظهار داشت: گردشگری و نقش تأثیرگذار آن در اقتصاد شهری در تمامی کشورهای جهان به اثبات رسیده است و این وضعیت نه تنها در اقتصاد شهری بلکه به‌طور غیرمستقیم در سایر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار است.
وی با اشاره به حوزه تأثیرپذیر گردشگری، گفت: گردشگری و آرامش فکری، گردشگری و سلامت جسمانی و روانی، گردشگری و افزایش بازده کاری، گردشگری و صرفه‌جویی انرژی، گردشگری و اماکن مذهبی، گردشگری و ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در مردم، گردشگری و آگاهی علمی از بارزترین حوزه‌های تأثیرپذیر گردشگری است.
غلامیان ادامه داد: گردشگری و توسعه دانشگاه، گردشگری و درآمد سرانه شهری و توسعه کالبدی امکانات شهری، گردشگری و مراجعه به طبیعت از دیگر این حوزه‌ها به‌شمار می‎رود.
شهردار شهرکرد با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی این استان، افزود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری موقعیت اقلیمی مناسبی برای برگزاری اردوگاه‌های تیم ملی خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی‌‎ها و پتانسیل‌های گردشگری این کشور، افزود: ایران با وجود برخورداری از رتبه 10 جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی جهان متأسفانه درآمد سالانه کشور از  این صنعت پر رونق تنها 0.4 درصد برآورد شده است.
غلامیان خاطرنشان کرد: این در حالیست که اگر بتوانیم سالانه تنها 12 میلیون گردشگر را در کشور جذب کنیم درآمد حاصله از هر گردشگر را برابر ارزش ده‌ها بشکه نفت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایران در بین 183 کشور گردشگرپذیر دنیا رتبه 137 را به خود اختصاص داده است، گفت: ایران باوجود مواهب بی‎شمار در زمینه گردشگری در این گردونه رقابت از کشورهای اسلامی از جمله مالزی، ترکیه، مصر و عربستان جا مانده است.
غلامیان خاطرنشان کرد: براساس آمار اعلام شده 10 درصد آمار توریست دنیا متعلق به گردشگران کشورهای اسلامی است.
سمینار نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد شهری با حضور شهرداران مراکز استان‌های کشور از امروز بروزهای 16 و 17 شهریورماه جاری در شهرکرد در حال برگزاری است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول