اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه تبیان منطقه دو:

زمینه استفاده از اینترنت تبیان در تمام مساجد کشور فراهم شد

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منطقه دو کشور گفت: زمینه استفاده از اینترنت تبیان در تمام مساجد کشور فراهم شد.

زمینه استفاده از اینترنت تبیان در تمام مساجد کشور فراهم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید قادری پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره پورتال مساجد استان کرمان اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب در مساجد، همسو کردن فعالیت‌های مساجد در فضای مجازی و ارائه تکنولوژی اطلاعات به مساجد از جمله اهداف راه‌اندازی پورتال‌های مساجد در کشور است.
وی مجازی‌سازی بین مساجد و شناسایی ظرفیت‌های مساجد کشور را از دیگر اهداف راه‌اندازی این پورتال‌ها برشمرد و بیان داشت: جوانان مسجدی بازی‌های رایانه‌ای را تولید می‌کنند که از نظر گرافیک با نوع جهانی آن رقابت می‌کند.
قادری ابراز داشت: با شناسایی قسمت‌های مختلف مسجد می‌توان برای استفاده از تکنولوژی روز در این مکان‌ها بهره برد.
مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منطقه دو کشور  به طراحی نرم‌افزار کتابدار در تبیان اشاره و بیان داشت: در این نرم‌افزار اطلاعات کتابخانه و فعالیت‌های علمی مساجد به صورت مشترک بین مساجد کشور ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: زمینه لازم برای استفاده از اینترنت تبیان در تمام مراکز انجام شده است.
قادری ابراز داشت: در سال 85 تعداد 840 سیستم رایانه بین مساجد کشور توزیع شد، اما پایه و مبنا برای جذب سیستم‌ها باید با همکاری استانداری‌ها و سپاه پاسداران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی افزود: تاکنون 4 هزار و 350 کامپیوتر در مساجد کشور مستقر شده است.
قادری با بیان اینکه یک ‌هزار و 600 مسجد در کشور دارای پورتال هستند، گفت: از این تعداد 160 مسجد متعلق به استان کرمان است و به تمام این سیستم‌ها اینترانت تبیان ارائه شده و کاربران تبیان به 250 سایت اسلامی دسترسی دارند.
مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر پورتال به صورت قابل قبول در آمده است و فعالیت‌های آن در قالب پورتال سرویس‌دهی می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام اخبار و مطالبی که به پورتال مساجد انتقال داده می‌شود، مورد بازبینی و تایید قرار می‌گیرد و سپس منتشر می‌شود.
قادری ایجاد فضای رقابت سالم بین مساجد را از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌های پورتال مساجد برشمرد و ابراز داشت: استان کرمان در ایجاد پورتال‌های مساجد و برگزاری جشنواره پیشتاز است.
وی اذعان داشت: ظرفیت مناسبی در استان کرمان برای برگزاری جشنواره ملی پورتال‌های کشور وجود دارد.
قادری با بیان اینکه تعداد پورتال‌های مساجد کشور به 5 هزار مورد افزایش می‌یابد، عنوان کرد: در مساجد نیروهای متخصص و متدین بسیاری حضور دارند که دسترسی به آن‌ها امکانپذیر نیست، اما با راه‌اندازی پورتال‌های مساجد بستر لازم در این زمینه فراهم می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در مساجد کشور خاطرنشان کرد: در انتخابات باید از مساجد بهره ببریم.
قادری ابراز داشت: واگذاری خطوط ADSL به مساجد باید از طریق نهادهای دولتی صورت گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول