اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل تاکید کرد:

تعلیم و تربیت مسجدی در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل بر تعلیم و تربیت مسجدی تاکید کرد.

تعلیم و تربیت مسجدی در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های دشمن شکن نماز جمعه بابل با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام تصریح کرد: ما نیازمند به بهره‌گیری از مسجد هستیم، آنچه که که تربیت در اسلام گفته می‌شود مساجد بر اساس سنت الهی و سیره پیامبر اسلام در تربیت اسلامی محور هستند.
وی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت را از مسجد بیرون نکشید. 
امام جمعه بابل ادامه داد: فرزندان را به حضور در مسجد تشویق کنید و این چرخه ورود و خروج به مسجد در جامعه اسلامی در حال گردش و تحول باشد.
وی به بازدید و سرکشی از مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان به بازدید و سرکشی از مساجد پرداختم که برخی از مساجد با استقبال خوب و مملو از جمعیت بود اما  حقیقتا دلم از بعضی از مساجد گرفت.
وی اضافه کرد: مساجدی بودند که یک آبادانی ویژه داشت، بسیاری از مساجد زیبا و تازه‌ساز بودند اما امام جماعت نداشتند و برخی دیگر امام جماعت بود اما  نمازگزار در حد و شان مسجد وجود نداشت.
خطیب نماز جمعه بابل با انتقاد از حضور ضعیف در مساجد به عوامل بوجود آمده در کم شدن حضور در نمازهای جماعت مساجد اشاره کرد و گفت:  این تاسف بارترین صحنه است که مساجدی خالی هستند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مساجد را که مشاهده کردیم که  فضای نمازگزار و تعداد حاضران در آن در شان مسجد نبود، علت آن که بررسی شد این بود که رقبای مساجد هم زیاد و فراوان شدند، در همان ساعتی که مومنان می‌خواهند به مسجد بروند رقبای مسجد، نمازگزاران را از دل مسجد به برون می‌کشیدند.
روحانی گفت: برخی‌ها می‌گویند که جذابیت مساجد کم شده است، من این مساله را به طور کامل قبول ندارم، حدود 50 سال از عمرم می‌گذرد و می‌بینم که خطبای جوان و افراد موفقی که بسیار خوب به وعظ می‌پردازند و بسیار موفق هستند و  اگر پای سخن آنها بنشینید این جذابیت‌ها هست.
وی افزود: اما در ایام ماه مبارک همزمان با مسجد برنامه‌های ورزشی هم کم و بیش شکل گرفت و الان هم  به روستاها کشانده شده است، نه تنها جوان‌ها بلکه پیرمردها را به اینگونه صحنه‌ها کشانده شده‌اند.
روحانی اظهار داشت: در ماه‌های دیگر این همه فرصت است اما دقیقا در ماه رمضان برنامه‌های دیگری رقیب مسجد شده‌اند،  برنامه‌های تلویزیون در بسیاری از وقت‌ها موجب می‌شود که در منزل میخکوب می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد می‌گویند که سخنرانی و برنامه‌های دیگر در تلویزیون وجود دارد و آنها هم استفاده می‌کنند چه نیازی است به مسجد بروم.
روحانی تصریح کرد: خلوت شدن مسجد از جمله نگرانی‌های امروز جامعه ما است، در عین اینکه مساجد جذابیت لازم را دارند اما در عین حال این رقابت‌ها باید کاسته بشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول