اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد خبر داد:

ترویج فرهنگ شهادت در مساجد در طرح "مسجد ما"

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد گفت: در بسته فرهنگی که در "طرح مسجد ما" برای فرهنگ‌سرای پایداری تعریف شده در راستای ترویج فرهنگ شهادت و الگو سازی شهدا است.

ترویج فرهنگ شهادت در مساجد در طرح "مسجد ما"
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حامد صادقی در جلسه توجیهی خادمین مساجد طرح مسجد ما با بیان این مطلب که یکی از این برنامه‌ها که در این طرح به فرهنگ‌سرای پایداری محول شده است سیره پژوهی شهدا محله است، اظهار داشت: در این برنامه به بررسی ابعاد مختلف شهدا مانند رفتارهای اجتماعی آداب معاشرت ارتباط با ائمه، دعا و مناجات و رفتار خاص هر شهید که توسط دوستان و خانواده او بیان می‌شود، ثبت می‌شود.
وی تصریح کرد: این طرح در دوره هشت جلسه‌ای در مساجد محله اجرا می‌شود که 6 جلسه تئوری و دو به صورت جلسه عملی برگزار می‌شود.
صادقی ادامه داد: در این بسته طریقه سرگذشت پژوهی، جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به شهدا طریقه مصاحبه ازبا خانواده و همرزمان شهید آموزش داده میشود.
وی عنوان کرد: پلاک زندگی که در آن مشخصات هر شهید بر یک پلاک برنجی حک می‌شود و به خانواده شهید اهدا می‌شود
صادقی بیان داشت: منظومه عشق عنوان نمایشگاهی است ‌که در هفته دفاع مقدس در مساجد عضو این طرح اجرا میشود از دیگر برنامه‌های است در که بسته فرهنگی فرهنگسرای پایداری ارائه می‌شود.
وی راهیان نور درون شهری از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سرا در "طرح مسجدما" عنوان کرد و ادامه داد: برای تکریم خانواده شهدا و آشنایی با خانواده شهدا در سالگرد شهدای محله امام جماعت و خادم فرهنگی به همراه جوانان و نوجوانان محله به منزل شهید رفته و با قرائت وصیتنامه وبیان خاطرات خانواده شهید در ‌ارتباط‌ با شهید و اهدای هدیه به خانواده شهید یاد خاطر آن شهید را زنده می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول