اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماز عید سعید فطر در مساجد ترکمنستان اقامه شد

خبرگزاری فارس: نماز عید سعید فطر صبح امروز در تمامی مساجد ترکمنستان با حضور ده‌ها هزار نفر نمازگزار مسلمان ترکمن و اتباع خارجی مسلمان مقیم این کشور اقامه شد.

نماز عید سعید فطر در مساجد ترکمنستان اقامه شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏آباد، خطیبان مساجد کشور ترکمنستان پیش از اقامه نماز عید، با بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر در خصوص برخی از احکام فقهی و شرعی به ایراد سخنرانی پرداختند و با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین این کشور را از خداوند متعال مسئلت داشتند.

نمازگزاران شیعه مذهب ترکمنستان نیز صبح امروز در مسجد امام رضا(ع) و مسجد فاطمه الزهرا(س) واقع در عشق‏آباد، با حضور تعداد زیادی از ایرانیان مقیم این کشور نیز نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

علاوه بر این در مسجد روستای "باقر" واقع در حومه عشق‏آباد و مسجد "هاشمی رفسنجانی" واقع در روستای رفسنجانی واقع در ناحیه "بیرم‏علی" استان مرو در جنوب ترکمنستان که فارس و شیعه نشین بومی و محلی ترکمنستان هستند، نیز نماز عید سعید فطر اقامه شد.

رسانه‏های ملی ترکمنستان روز چهارشنبه پوشش وسیعی از این مراسم و همچنین برنامه‌های مرتبط با عید سعید فطر داشتند.

تلویزیون ملی ترکمنستان در برنامه خبری "وطن" پیام تبریک رئیس جمهور این کشور برای مردم این کشور به مناسبت عید سعید فطر قرائت کرد.

"قربانقلی بردی‏محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت این جشن فرخنده معنوی این عید را تجلی ارزش‌های والای معنوی، اخلاقی، دینی و منسجم  کننده انسان‌ها  توصیف کرد.

 وی در بخش دیگر این پیام گفت: پیروی از قرآن کریم، گرامیداشت یاد گذشتگان، زیارت اماکن مقدس دین مبین اسلام از وظایف سنتی و مقدس مردم ترکمنستان است.

بردی‏محمداف تصریح کرد: مردم ترکمنستان به ماه مبارک رمضان احترام خاصی قائل هستند زیرا این ماه مهمانی و ارزانی نعمات خدا، فرصت برای دستیابی به پاکی اخلاقی است که شب‌های قدر نیز به سنبل انسان دوستی، شفاعت و نیکو کاری تبدیل شده است.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکمنستان 3 روز پیش با صدور فرمان عفو عمومی، بیش از 3700  نفر از زندانیان این کشور از جمله 30 تبعه خارجی را صادر کرد.

به گفته منابع مطلع، تعدادی از اتباع جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران نیز طبق فرمان عفو عمومی رئیس جمهور ترکمنستان از زندان‌های این کشور آزاد شده اند.

انتهای پیام/++ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول