اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

برگزاری ششمین جشنواره آش‌های سنتی ملی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ششمین جشنواره ملی آش ایرانی با محوریت آش‌های سنتی و محلی ایرانی در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین جشنواره آش‌های سنتی ملی در زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جشنواره ملی آش ایرانی از 29 شهریور تا یک مهر سال جاری در مجموعه فرهنگی تفریحی گاوازنگ (ائل داغی) برگزار می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به منظور شرکت در جشنواره آش‌های محلی از همه استان‌ها دعوت به عمل آمده است.
وی ادامه داد: از هر استان سه گروه برای شرکت در جشنواره در استان حاضر می‌شوند، که با توجه به معیارها فقط یک گروه مجوز شرکت در جشنواره را کسب می‌کند.
نقی زاده محجوب اظهار داشت: شرکت کنندگان در مسابقه در دو بخش مسابقه و پخت عمومی آش سنتی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اضافه کرد: از برنامه‌های جانبی این جشنواره اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اجرای موسیقی محلی و سنتی است.
وی با اشاره به شعار جشنواره امسال"غذای ایرانی خوراک جهانی"  تاکید کرد:  این جشنواره ششمین جشنواره آش‌های ملی در استان است، که طبق روال سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
نقی زاده محجوب افزود: از نفرات برگزیده آش‌های ملی سنتی و محلی به انتخاب داوران برجسته کشور تقدیر می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: در سال گذشته استان زنجان مقام نخست را در آش ترش کسب کرد که امیدواریم امسال نیز بتوانند مقام خوبی را در این جشنواره کسب کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مقام نخست در آش ماست به آشپزهای استان کرمانشاه رسید، ادامه داد: مقام دوم و سوم در آش ماست نیز توسط آشپزهای زنجانی کسب شد.
نقی‌زاده تصریح کرد: همچنین استان اردبیل مقام دوم را در آش انار در مسابقات سال گذشته به دست آورد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی موجب ارتقای فرهنگ استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اذعان داشت: برگزاری جشنواره‌های این‌ چنینی موجب آشنایی مردم استان‌های دیگر با جاذبه‌های گردشگری استان زنجان می‌شود.
وی یادآور شد: با برگزاری جشنواره‌های ملی در استان همچنین مردم استان می‌توانند با فرهنگ و غذاهای استان‌های دیگر آشنا شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول