اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول ماه مبارک رمضان؛

50 بسته غذایی بین مددجویان لردگان توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی لردگان گفت: با اجرای طرح ضیافت مهر 50 بسته غذایی بین مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان توزیع شد.

50 بسته غذایی بین مددجویان لردگان توزیع شد
عباس عالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این تعداد بسته غذایی در قالب ارائه کالاهای اساسی از جمله روغن، برنج، شکر و مرغ در بین 50 خانوار مددجویان نیازمند این شهرستان توزیع شد.
وی ارزش ریالی بسته‌های غذایی توزیع شده را 7 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد سبد غذایی با همکاری موسسات خیریه و با حضور معاونان سازمان بهزیستی این استان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
عالی در ادامه از همکاری موسسات خیریه این شهرستان در اجرای طرح جمع‌آوری زکات فطریه خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زکات فطریه در نقاط شهری و روستایی با همکاری دهیاری‌ها و شورای اسلامی و تسهیلگران روستایی جمع‌آوری می‎شود.
رئیس بهزیستی شهرستان لردگان افزود: زکات فطریه را برای تامین مواد غذایی، پوشاک، جهیزیه نوعروسان و مسکن معلولان ذکر کرد و ابراز داشت: این هزینه‌ها با کسب مجوزهای شرعی که بهزیستی کشور از مراجع و علما دریافت می‌کند، انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو با سو استفاده از احساسات مردمی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بدون مجوز می‌کنند، افزود: مردم باید دقت لازم را در این موضوع داشته باشند، چراکه رابطان بهزیستی شناخته شده و با کارت‌های ویژه بهزیستی اقدام به جمع‌آوری زکات فطره مردم روزه‌دار در تمامی روستاها و شهرستان‌ این شهرستان می‌کنند.
عالی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با اقدامات تبلیغی و ترویجی خوب پرداخت زکات از سوی مؤمنان و مسلمانان مورد توجه و تاکید قرار گرفته، گفت: پرداخت زکات فطره که در روایات از آن به عنوان تکمیل کننده روزه نام برده شده، در جامعه سبب زدودن زمینه‌های فقر و برخی آلودگی‌های اقتصادی می‌شود و شایسته است با این اقدام از گسترش فقر و نداری در جامعه جلوگیری کنیم.
وی اذعان داشت: پرداخت زکات برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی نه تنها فقر را ریشه‌کن می‌کند بلکه عامل پویایی و تحرک نظام اقتصادی سالم است که بسترهای آن امروز در جامعه ما فراهم شده است.
عالی در ادامه نقش مشارکت مردم خیر و نیکوکار این شهرستان در این زمینه را مهم برشمرد و اذعان داشت: پیش شرط لازم در بحث‌های مشارکتی جلب اعتماد اجتماعی است تا با اعتمادسازی بین مردم بتوانیم مشارکت آن‌ها را بالا ببریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول