اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کار گروه سلامت استان صورت گرفت؛

تأکید استاندار قزوین بر کنترل مواد غذایی وارداتی

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین با اشاره به نبود نگرانی در استان در بحث بیماریهای گوارشی گفت: رئیس سازمان بازرگانی استان اتحادیه‌ها را در بحث مواد غذایی توصیه و توجیه کنند و در بحث مواد غذایی وارداتی توجه شود.

تأکید استاندار قزوین بر کنترل مواد غذایی وارداتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم سه‌شنبه شب در کارگروه سلامت استان که سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث بیماریهای گوارشی در استان هیچ نگرانی وجود ندارد و موضوع در این خصوص روشن است و دانشگاه علوم پزشکی به موقع رصد و پایش میکند.
وی با اشاره به آمادگی استان در مقابله با بیماری وبا ادامه داد: در این خصوص باید آمادگی کامل داشته باشیم که این آمادگی در مراکز بهداشتی ایجاد شده است و نباید دل مردمی خالی شود و باید با آرامش زندگی کنند و هشدارهای بهداشتی که داده میشود، تنها مربوط به این فصل نیست بلکه در تمام دوران زندگی این هشدارهای بهداشتی وجود دارد.
استاندار قزوین اضافه کرد: در این خصوص مرتب باید اطلاع‌رسانی محور پررونق این موضوع باشد و باید پیشگیری انجام دهیم زیرا اگر نتوانیم پیشگیری کنیم، دچار مشکل میشویم.
وی عنوان کرد: مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی در بحث امکانات مانند پشتیبانی دارویی تدبیر کرده‌اند و لازم است در این خصوص هیچکس اظهارنظر ویژه‌ای نکند و راجع به این موضوع تنها علوم پزشکی باید اظهار نظر کند.
عجم با اشاره به لزوم کنترل و نظارت در مواد غذایی وارداتی تأکید کرد: رئیس سازمان بازرگانی اتحادیه‌ها را در بحث مواد غذایی توصیه و توجیه کنند و در بحث مواد غذایی وارداتی توجه شود.
وی افزود: در بحث سبزی، باید با این نگاه که ضرر متوجه تولید کننده نشود، کنترل صورت گیرد و در این راستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه با بررسی میتوانند در این خصوص اظهار نظر کنند و البته بعید است که در همه مزارع از فاضلاب استفاده شود اگر هم باشد یک یا دو مورد است و در مابقی این مشکل وجود ندارد و سبزی اگر ضدعفونی شود، مشکلی نیست.
استاندار قزوین تأکید کرد: اگر عامل انتقال بیماری در سبزی وارداتی باشد باید بلافاصله واردات قطع شود زیرا سلامت مردم برای ما از همه چیز مهم‌تر است؛ مزارع سبزی در استان توسط جهاد کشاورزی به صورت تیمی کنترل شود و اگر از آب فاضلاب و پساب‌ها استفاده میشود، از این کار جلوگیری شود.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در فصل تابستان و اوایل پاییز بیماریهای روده‌ای و اسهالی به هر دلیلی در کشور کم و زیاد خود را نشان میدهد و انواع میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتریها درگیر هستند که بعضی از اینها در جامعه خطرساز است که باید عوامل مختلف روشنگری شود تا نسبت به حفاظت مواد غذایی، آب و آنچه برای سلامت انسان‌ها ضروری است، مراقبت شود.
علیاکبر زینالو خاطرنشان کرد: در بحث بیماری وبا نگرانی جدی در استان وجود ندارد ولی باید بر اساس وظیفه مهیا و آماده باشیم و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول