اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پایان بی نتیجه نشست وزرای نفت اوپک

در حالی که بازار جهانی نفت در تب و تاب هفتاد و چهارمین اجلاس اوپک در وین به سر می برد 13 وزیر عضو سازمان اوپک پس از ساعت ها بحث و بررسی بدون دست یافتن به تصمیم جدیدی در مورد وضعیت تولید و قیمت نفت ادامه مذاکرات خود را به فردا موکول کردند.

پایان بی نتیجه نشست وزرای نفت اوپک

رخدادهای 14 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اگر ملت ها احساس قدرت کنند استکبار جهانی هیچ قدرتی ندارد.

 

  • آیت الله صانعی: کسی که میلیون ها تومان اختلاس کرده است شامل مجازات قطع دست باید شود.

 

  • طرح جدید شورای عالی قضائی جهت مبارزه با فساد، فحشا و  بی حجابی اعلام شد.

 

  • اولین روز گردهمایی وزیران عضو اوپک پشت درهای بسته بدون نتیجه پایان یافت.

 

آیت الله خامنه ای: ملت ما در مقابل تهدیدهای آمریکا هیچ گاه نترسیده است

مراسم روح بخش نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در محل دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: استکبار به مقتضای طبیعت خود هیچ وقت قدرت ذاتی ندارد. قدرت استکبار به خاطر ضعف نیروهای مبارز در کشورهاست. به خاطر عدم احساس قدرت ذاتی در ملتهاست. اگر ملت ها احساس قدرت کنند استکبار جهانی هیچ قدرتی ندارد و هیچ کاری نمی تواند بکند.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: دستگاه حاکمه آمریکا یک دستگاه فاسد است. ملت ما در مقابل تهدیدهای آمریکا هیچ وقت نترسیده بلکه کمترین اعتنایی هم نکرده است و ما به همه ملت های دنیا اعلام می کنیم و ملت ها را به شهادت می طلبیم که ما در مقابل تهدیدات آمریکا خونسردی و خویشتن داری نشان دادیم اما اگر بخواهند دامنه تهدید و فشارهای سیاسی و جو تبلیغات را ادامه دهند ما هم تهدید می کنیم و دنیا می داند که تهدید جمهوری اسلامی تهدیدهای عملی و محقق است.

رئیس جمهور در مورد توطئه کاهش قیمت نفت نیز گفت: پیام ما به همه دولت هایی که تولید کننده نفت هستند این است که با تمام قوا مانع شوند از اینکه فشار بیشتری به بازار نفت وارد بیاید. نفت ثروت ملت هاست و تنها سلاحی است که در دست ملت ها باقی مانده همین نفت است و می خواهند این سلاح را از دست اینها بگیرند.(1)

 

آیت الله صانعی: ریشه ترور و تروریسم خود آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند

نماز عبادی سیاسی و وحدت آفرین جمعه این هفته شهر قم همچون هفته های گذشته با شکوه فراوان و با امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

دادستان کل کشور در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مورد اختلاس های کلان گفت: ما نمی توانیم بگوئیم آن فردی که صد یا دویست تومان دزدی کرده است دستش قطع شود ولی کسی که میلیون ها تومان اختلاس کرده است شامل مجازات قطع دست نمی شود.

امام جمعه موقت قم افزود: اگر دزدهای حرفه ای را فقط شلاق بزنید موجب تشویق آنان می شوید. برای مجرمین گاهی شلاق مفید است و گاهی زندان و چیزهای دیگر. دادستان کل کشور در مورد قضیه هواپیماربایی در لبنان نیز گفت: از نظر اسلام و ما هواپیماربایی و ایجاد رعب و وحشت محکوم است اما ریشه ترور و تروریسم خود آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند و اگر آنها ترور نکنند و به تروریست ها پناه ندهند این قضایا بوجود نمی آید.(2)

 

مقتدائی: لایحه نهایی قانون نظام صنفی تهیه می شود

حجت الاسلام مقتدائی سخنگوی شورای عالی قضائی در یک نشست خبری طرح جدید این شورا را برای مبارزه با فساد، فحشا و بی حجابی اعلام کرد.

آقای مقتدایی در این زمینه گفت: طبق تصویب شورا ستادهایی در مساجد زیر نظر مستقیم امام جماعت تشکیل خواهد شد تا افرادی که اقدام به اعمال انحرافی در آن منطقه می نمایند را ارشاد و راهنمایی نموده و چنانچه ارشاد و هدایت موثر واقع نشد آن افراد ر ا به گروه های گشت دایره امر به معروف و نهی از منکرکمیته معرفی خواهند کرد.

حجت الاسلام مقتدائی همچنین در خصوص رسیدگی به امر گران فروشی و تخلفات صنفی نیز گفت: این موضوع در جلسه شورا مورد بحث واقع شد و مقرر گردید هیئتی تعیین شده و توسط آن هیئت لایحه نهایی قانون نظام صنفی تهیه و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.(3)

 

پایان بی نتیجه نشست وزرای نفت اوپک

در حالی که بازار جهانی نفت در تب و تاب هفتاد و چهارمین اجلاس اوپک در وین به سر می برد 13 وزیر عضو سازمان اوپک پس از ساعت ها بحث و بررسی بدون دست یافتن به تصمیم جدیدی در مورد وضعیت تولید و قیمت نفت ادامه مذاکرات خود را به فردا موکول کردند.

در  این نشست خصوصی وزرای نفت اوپک نتوانستند به راه حل مشخصی جهت تثبیت بهای نفت برسند و فقط وزرای عضو چندین پیشنهاد جدید را مورد بررسی قرار دادند. رئیس کنفرانس اوپک نیز بعد از این نشست گفت: سازمان اوپک هنوز تصمیمی در مورد تغییر بهای نفت نگرفته است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 15 تیر 64، ص 15 و 18  
2. کیهان، 15 تیر 64، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 15 تیر 64، ص 12
4. کیهان، 15 تیر 64، ص 21

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول