اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آموزش حملات شیمیایی به افسران بعثی در یوگسلاوی

بر اساس گزارش رسانه های بین المللی یوگسلاوی به منظور آموزش افسران ارتش عراق برای استفاده از مواد شیمیایی در جنگ با جمهوری اسلامی ایران دوره های تعلیماتی ترتیب داده است.

آموزش حملات شیمیایی به افسران بعثی در یوگسلاوی

رخدادهای 8 تیر 64

چکیده:

  • فرماندهان ارتش و سپاه با آیت الله خامنه ای دیدار کردند.

 

  • فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش معرفی شد.

 

  • هاشمی: ما آتش بس را نمی پذیریم و شرایط چانه زدن نداریم.

 

  • یوگسلاوی به افسران رژیم بعثی آموزش جنگ شیمیایی می دهد.

 

  • سوریه: گروگان های آمریکایی هواپیمای ربوده شده امروز در دمشق آزاد می شوند.

 

تاکید  آیت الله خامنه ای بر تقویت قرارگاه ساحلی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با فرماندهان نظامی کشور دیدار کرد و ضمن قدردانی از خدمات ناخدا حسینی فرمانده سابق نیروی دریائی ناخدا ملک زادگان را به عنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی کرد.

در این دیدار رئیس شورای عالی دفاع با تاکید بر اهمیت نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی از نظر ما بخش حساسی از ارتش محسوب می شود و علت آن هم این است که تهدیدات عمده ای که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر وجود دارد بخش مهمی از آن در مرزهای دریایی ما می باشد و این مسئله ایجاب می کند که این نیرو خیلی فعال، آماده و کارآمد باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما می توانیم یک نیروی دریایی کارامد، مسلط و قوی داشته باشیم یعنی آنچه که ابرقدرت ها از آن بیمناک هستند لذا من روی قرارگاه ساحلی تاکید دارم و باید فعال باقی بماند چرا که ما نیاز داریم در مدخل خلیج فارس یعنی تنگه هرمز حضوری قوی داشته باشیم و این قرارگاه چنین حضوری را تضمین می کند.(1)

 

دیدار هاشمی با رئیس جمهور چین

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در چین به سر می برد صبح امروز پس از دیدار با شیائو پنگ رئیس جمهور چین در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی حاضر شد و  به سئوالات آنان در مورد مسائل مختلف پاسخ گفت.

رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا مسئله جنگ بین ایران و عراق در مذاکرات با مقامات چینی مورد بحث قرار گرفته است یا نه یادآور شد: ما نظر خود را به رهبران چینی گفته ایم ما در این جنگ مورد تجاوز قرار گرفته ایم و مظلوم هستیم و آتش بس سطحی مشکل منطقه را حل نمی کند ما نتیجه را در این می دانیم که جنگ به صورت ریشه ای خاتمه یابد.

آقای هاشمی در مورد موضع ایران در مورد بحران گروگان های آمریکایی در لبنان نیز گفت: بارها اعلام کرده ایم که با کارهای تروریستی مخالفیم. جاسوسان آمریکایی در تهران شرایط دیگری داشتند و با دزدیدن هواپیما و ناراحت کردن مردم در خطوط هوائی و ناامن  کردن خطوط هوایی مخالفیم.(2)

 

آموزش حملات شیمیایی به افسران بعثی در یوگسلاوی

بر اساس گزارش رسانه های بین المللی یوگسلاوی به منظور آموزش افسران ارتش عراق برای استفاده از مواد شیمیایی در جنگ با جمهوری اسلامی ایران دوره های تعلیماتی ترتیب داده است.

نشریه نواهرواتسکا که به زبان کرواتی در لندن به چاپ می رسد و ارگان رسمی سازمان استقلال طلب یوگسلاوی است در این باره نوشت: از دو سال قبل تعداد زیادی از افسران عراقی در یوگسلاوی دوره جنگ شیمیایی دیده اند و دولت یوگسلاوی همچنان دوره های جدیدی برای آموزش افسران بعثی ترتیب می دهد.(3)

 

حل و فصل بحران گروگان گیری در بیروت

گروگان های آمریکایی هواپیمای ربوده شده در چند ساعت آینده در صورتی که واقعه غیره منتظره ای روی ندهد آزاد می شوند. این مسئله در چارچوب اقدامات میانجیگرانه سوریه و توافق با نبیه بری رهبر جنبش امل صورت می گیرد. گفته می شود گروگان ها در دمشق اقامت می کنند تا توافق قطعی اسرائیل در مورد آزادی 739 زندانی لبنانی از طریق آمریکا رسما به مقامات سوریه برسد. مقامات رسمی سوریه امروز اعلام کردند 39 گروگان آمریکایی امروز در دمشق آزاد خواهند شد و به آمریکا پرواز خواهند کرد. مقامات کاخ سفید دیروز نسبت به انتقال گروگان ها به دمشق اظهرا خوش بینی کرده و اظهار امیدواری کردند که گروگان ها در دمشق ظرف 24 ساعت آزاد شوند. نبیه بری رهبر جنبش امل دیروز یک ضرب الاجل 48 ساعته برای ختم ماجرای هواپیماربایی در بیروت اعلام کرده بود.

رادیو اسرائیل نیز ساعت 10 صبح امروز به وقت تهران در بخش عبری خود اعلام کرد که تل آویو 739 زندانی لبنانی را زمانی آزاد خواهد کرد که گروگان های آمریکایی خاک سوریه و منطقه خاورمیانه را ترک کرده باشند. رژیم اسرائیل می گوید 8 یهودی ربوده شده نیز باید به همراه گروگان های آمریکایی آزاد شوند.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 تیر 64، ص 2
2. اطلاعات، 8 تیر 64، ص 4
3. اطلاعات، 8 تیر 64، ص 3
4. کیهان، 8 تیر 64، ص1 و 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول