اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اگر همه با هم باشیم این جمهوری باقی می ماند

امام خمینی: اگر همه با هم باشیم، همان طور که تا به حال بوده‌ایم، و شما در تبلیغات و وعاظ در منابر و علما در مساجد مردم را دعوت به وحدت کنند، این جمهوری باقی می‌ماند.

اگر همه با هم باشیم این جمهوری باقی می ماند

رخدادهای 10 تیر 64

چکیده:

  • امام خمینی: اگر همه با هم باشیم این جمهوری باقی می ماند.

 

  • آیت الله خامنه ای: هیچ تهدیدی نمی تواند ما را از مواضعمان وادار به عقب نشینی کند.

 

  • جزئیات و نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.

 

  • نیروهای ایران یک گردان عراقی به استعداد 300 نیرو را در سومار متلاشی کردند.

 

امام خمینی: باید وحدتمان را حفظ کنیم تا تمام کارها درست شود

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب رسیدند و با ایشان دیدار کردند. در این دیدار آقای امینی گزارش مفصلی از مسائل را به استحضار امام امت رساند. آنگاه امام خمینی در سخنانی فرمودند: در شرایط فعلی، ما باید وحدتمان را حفظ کنیم تا تمام کارها درست شود. البته در یک کشوری که تازه می‌خواهد احکام اسلام را پیاده کند و دارای چهل میلیون جمعیت و با آن وسعت است، نمی‌شود یکدفعه کارها درست بشود و هیچ خلافی واقع نگردد، در زمان خود پیامبر و حضرت امیر هم خلاف واقع می‌شد. باید جهات مثبت را نگاه کرد، نه جهات منفی را.

امام ادامه دادند: اگر خدای نخواسته، بین جامعه مدرسین با دولت یا جامعه با مجلس یا مجلس با دولت اختلاف پیدا بشود، شکست می‌خوریم. اما اگر همه با هم باشیم، همان طور که تا به حال بوده‌ایم، و شما در تبلیغات و وعاظ در منابر و علما در مساجد مردم را دعوت به وحدت کنند، این جمهوری باقی می‌ماند و امور بتدریج درست می‌شود  ما هم میل داریم که احکام اسلام صددرصد اجرا شود، ولی این طور نیست که کسی قدرت داشته باشد و نکند. باید قدرت دولت و حجم کار آنها را ببینیم چقدر است، و بسنجیم که اگر من جای او باشم چه می‌توانم بکنم، اگر نخست وزیر را برداریم، جنابعالی را نخست وزیر بکنیم چقدر می‌توانید کار بکنید؟(1)

 

آیت الله خامنه ای: هیچ تهدیدی ما را وادار به عقب نشینی نمی کند

مراسم فارغ التحصیلی دوره چهارم (دوره وحدت) دانشکده افسری نیروی زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز با حضور آیت الله خامنه ای رئیس شورای عالی دفاع برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین کشوری و لشکری نیز حضور داشتند آیت الله خامنه ای گفت: ما به عنوان یک نظامی که ملت، دولت، ارتش و همه دستگاه هایش یک واحد حقیقی و منسجم را تشکیل می دهند در خودمان به طور کامل احساس قدرت می کنیم و هیچ تهدیدی نمی تواند ما را از مواضع خودمان وادار به عقب نشینی کند.

رئیس جمهور افزود: آن کسانی که سعی می کنند با تهدید های پوچ، تو خالی و بی ارزش  ملت ایران را دچار تردید کنند باید بدانند این تهدیدات هیچ اثری ندارد و ما ضربات خودمان را به طور قاطع بر دشمنی که متجاوز هست فرود خواهیم آورد. بر اساس این گزارش پس از سخنرانی رئیس جمهور در جایگاه رژه حضور یافت و مراسم رژه یگان های نمونه در حضور ایشان انجام شد.(2)

 

ابلاغ قانون انتخابات ریاست جمهوری

مصطفی تهرانی مدیر کل  انتخابات کشور در یک گفت و گوی مطبوعاتی جزئیات و نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

وی در این زمینه گفت: برای اخذ رای در سراسر کشور 24 هزار صندوق اخذ رای و در حدود 23 میلیون برگ رای در نظر گرفته شده است. در خارج از کشور نیز 150 تا 200 نمایندگی یا سفارتخانه آماده انجام انتخابات ریاست جمهوری هستند. بر اساس این گزارش روابط عمومی نخست وزیری نیز اعلام کرد قانون انتخابات ریاست جمهوری که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان از طرف ریاست جموری به نخست وزیری ارجاع شده بود از سوی نخست وزیر جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ گردید.(3)

 

انهدام یک گردان از نیروهای بعثی در سومار

نیروهای پرتوان اسلام در ادامه عملیات متهورانه خود بامداد دیروز موفق شدند در یک عملیات نفوذی در منطقه سومار یک گردان از نیروهای متجاوز بعثی را به طور کامل منهدم و بیش از صد سنگر انفرادی و اجتماعی دشمن را نابود نمایند.

قرارگاه خاتم النبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه در همین زمینه اعلام کرد در این حمه یک گردان به استعداد 300 نفر از نیروهای عراقی منهدم شد و تعدادی از نفرات دشمن نیز به اسارت درآمدند. بر اساس این گزارش نیروهای اسلام پس از نیل به اهداف پیش بینی شده با غنایم جنگی قابل توجهی به مواضع خویش بازگشتند.(4)

منابع:

1. کیهان، 10 تیر 64، ص18
2. جمهوری اسلامی، 10 تیر 64، ص 12
3. اطلاعات، 10 تیر 64، ص 2
4. اطلاعات، 10 تیر 64، ص 18

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول