اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سرنوشت دردناک در انتظار امریکا

هاشمی رفسنجانی: اگر ما مستقیما با آمریکا وارد جنگ شویم خیلی بهتر است. اگر آمریکا دست به این ماجراجویی بزند سرنوشت دردناکتر از انفجار سفارت آمریکا در بیروت در سراسر جهان در انتظار آمریکا خواهد بود.

سرنوشت دردناک در انتظار امریکا

رخدادهای 4 تیرماه 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: در محیطی که ارزش های اسلامی حاکم است کسی حق ندارد دیگری را که هم سلیقه او نیست طرد نماید.

 

  • رئیس جمهور به سران 26 کشور جهان در خصوص شهید و مجروح کردن بیش از 600 تن از هموطنان بیگناهمان در روز قدس نامه نوشت.

 

  • هاشمی: اگر ما در زمینه جنگ سازشکاری کنیم  باید جای خود را به دیگران بسپاریم.

 

  • ضد حمله مذبوحانه بعثی ها در منطقه عملیاتی قدس به شدت سرکوب شد.

 

آیت الله خامنه ای: دانشگاه ها متعلق به نیروهای اسلامی است

در آستانه چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر مجمع بررسی تحلیلی فاجعه هفتم تیر با سخنرانی رئیس جمهور در محل مدرسه تربیت مدرس افتتاح شد.

آیت الله خامنه ای در این مجمع طی سخنانی تاکید کرد: بدترین کارها این است که مسلمانان در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و صاحبان یک سلیقه صاحبان یک سلیقه دیگر را به بهانه های واهی طرد نمایند باید جلوی این مسائل را گرفت. در محیطی که ارزش های اسلامی حاکم هستند کسی حق ندارد دیگری را که هم سلیقه او نیست طرد نماید و از ارزش تهیدست بداند.

رئیس جمهور افزود: بارها گفته ام که دانشگاه ها متعلق به نیروهای اسلامی است و این ملت که اینجور برای ارزش های اسلامی خون می دهد مایل نیست که در دانشگاه ها افرادی تربیت شوند که حاضر نباشند برای انقلاب و ملت خدمت کنند.(1)

 

نامه رئیس جمهور به سران 26 کشور جهان

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع دیروز با ارسال پیامی برای روسای جمهور و رهبران 26 کشور جهان با اشاره به جنایات رژیم بعثی عراق در روز قدس که به کشته و مجروح شدند بیش از 600 تن از هموطنان بیگناهمان انجامید از آنان خواست تا مساعی خود را در مورد محکوم کردن رژیم متجاوز عراق به کار می برند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما حمله به مردم در روز جهانی قدس که تعلق به امت بزرگ اسلامی دارد را اهانتی به مسلمین جهان ارزیابی می کنیم و نمی توانیم تاسف عمیق خود را از این عمل مجرمانه ابراز نکنیم و امیدواریم مساعی جمیله خود را برای سرزنش و محکومیت رژیم متجاوز به روز قدس شریف و اماکن مسکونی و مردم شهرهای ایران به کار بگیرید.(2)

 

هاشمی: راهی جز ادامه جنگ تا سرنگونی رژیم صدام نداریم

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سفر پنج روزه خود به کشورهای لیبی و سوریه بامداد امروز به تهران بازگشت و در فرودگاه مورد استقبال جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

آقای هاشمی دیروز پیش از ترک دمشق در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمع روزنامه نگاران خارجی مقیم دمشق حضور یافت و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

آقای هاشمی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران به بهانه بحران گروگان گیری در بیروت گفت: اگر آمریکا بخواهد از این ماجرا بهانه ای بسازد و با ایران وارد جنگ شود تجربه های گذشته نشان داده است که مقابله نظامی به ایران به سود آمریکا نیست البته اگر ما مستقیما با آمریکا وارد جنگ شویم خیلی بهتر است. اگر آمریکا دست به این ماجراجویی بزند سرنوشت دردناکتر از انفجار سفارت آمریکا در بیروت در سراسر جهان در انتظار آمریکا خواهد بود.

آقای هاشمی در مورد جنگ نیز گفت: ما هیچ راهی جز ادامه جنگ تا سرنگونی رژیم صدام نداریم مردم ما در تظاهرات روز قدس این حرکت را خواستار شدند و ما نمی توانیم در این زمینه کوچکترین نرمشی نشان دهیم و اگر بخواهیم در این زمینه سازشکاری کنیم در این صورت باید جای خود را به دیگران بسپاریم.(3)

 

شکست پاتک دشمن در منطقه عملیاتی قدس

تلاش مذبوحانه سحرگاه دیروز دشمن بعثی برای نزدیک شدن به مواضع نیروهای اسلام در منطقه الکساره واقع در منطقه عملیاتی قدس با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام خنثی شد و نیروهای دشمن با دادن دهها کشته و زخمی ناچار به فرار شدند.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه حاکیست در این پاتک یک گردان دشمن بعثی حضور داشت و دشمن با دادن 50 کشته و زخمی مجبور به فرار شد. در جریان دفع پاتک دشمن علاوه بر تلفات وارده به نیروهای بعثی خسارات قابل ملاحظه ای نیز به ادوات و تجهیزات آنها وارد شد و چند فروند قایق موتوری صدامیان نیز غرق شد.(4)

منابع:

1. کیهان، 4 تیر 64، ص 3
2. اطلاعات، 4 تیر 64، ص 3
3. کیهان، 4 تیر 64، ص 22
4. جمهوری اسلامی، 4 تیر 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول