اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار شدید رئیس جمهور به آمریکا

آیت الله خامنه ای: اخطار می کنم ملت ایران در برابر تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

هشدار شدید رئیس جمهور  به آمریکا

رخدادهای 7 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اخطار می کنم ملت ایران در برابر تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

 

  • آیت الله مهدوی کنی: انسان سالم و متقی از انتفاد و رسیدگی به حساب خودش ناراحت نمی شود.

 

  • آیت الله صانعی: اگر یک حکومتی می خواهد در عالم مستقل و آزاد باشد باید همانند حکومت اسلامی در ایران حرکت کند.

 

  • سه پاتک نیروهای بعثی در جزایر مجنون به شدت سرکوب شد.

 

هشدار شدید آیت الله خامنه ای به آمریکا

به مناسبت گرامیداشت چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر مراسم بزرگداشت باشکوهی در مدسه فیضیه شهر مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم که جمع کثیری از علما، فضلا، مسئولین نهادها و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی و امت حزب الله حضور داشتند رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای خون شهدای والا مقام حادثه هفتم تیر گفت: بهره هایی که این شهادت ها برای انقلاب و امت انقلابی بوجود آورد تثبیت حرکت انقلابی خط امام بود و حرکت ضدولایت فقیه را منزوی ساخت. فایده دیگر این شهادت این بود که صداقت مسئولان در شهادت طلبی شان آشکار شد تا ضدانقلاب نتواند بگوید که مسئولین خطر و شهادت را فقط برای مردم کوچه و بازار می خواهند.

رئیس جمهور با اشاره به اختلاف انگیزی در بین مردم و مسئولان گفت: از تلخ ترین حوادث برای یک ملت این است که بر سر اختلاف های کوچک مردم را تقسیم کنند و دفع نیروها غلط بلکه خیانت است و اختلاف انگیزی بزرگترین جرم است و البته نباید بگذارید تا اختلاف سلیقه تبدیل به اختلاف های عمیق بشود و دشمن جز این را نمی خواهد.

رئیس جمهور در پایان ضمن هشدار به دشمنان اظهار داشت:  برای چندمین بار اخطار می کنم که اسلام ، اتکا به خدا و توکل به الله به ملت آنچنان نیروی بخشیده است که می تواند توطئه گران را در تمامی صحنه ها وادار به عقب نشینی کند . مقامات آمریکایی پی در پی ما را تهدید می کنند و ما در مقابل این تهدید ها یک جمله به آنها پاسخ می دهیم  مقامات رژیم سلطه طلب آمریکا که ما را به فشار اقتصادی ، نظامی و سیاسی تهدید می کنند با عکس العمل  شدید ملت ما رو به رو خواهند شد. ما با اتکا به ملت چهره کریه رژیم سلطه گر آمریکا را برای مردم جهان آشکار خواهیم کرد. (1)

 

آیت الله مهدوی کنی: باید آماده انتقاد و اعتراض دوستان باشیم

همزمان با سالروز عروج خونین دکتر بهشتی و 72 یار و همرزمش و در آستانه سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی نماز دشمن شکن جمعه تهران با شکوه خاصی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مهدوی کنی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آیت الله مهدوی کنی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر در جامعه به حساب کسی رسیدند و از او انتقاد کردند و ناراحت شد بداند در او عیب وجود دارد. زیرا انسان سالم و متقی از انتقاد و رسیدگی به حساب خود ناراحت نمی شود لذا باید آماده انتقاد و اعتراض دوستان باشیم .

امام جمعه موقت تهران افزود: مسئولین مملکتی و آنها که در نهادها و ارگان های دولتی خدمت می کنند نباید از حضور گسترده مردم در صحنه مغرور شوند و فکر کنند هیچ عیب و نقصی در کارها نیست. زیرا تائید عمومی و همگانی مردم دلیل بر آن نیست که آنچه انجام داده ایم صددرصد درست است.

آیت الله مهدوی کنی تاکید کرد: مردم جهت گیری های انقلاب را می پسندند و این خود موضوع مقدسی است و از این جهت هر موقع که لازم باشد تائید می کنند بخصوص که اگر دشمن در مقابل باشد ولی این ها دلیل این نیست که ما همه کارها را اصلاح کرده ایم.(2)

 

 تجلیل آیت الله صانعی از شهید بهشتی

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور گسترده مردم در مسجد اعظم و صحن حرم مطهر و خیابان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به حادثه هفتم تیر گفت: تا به حال کسی نتوانسته است در برخورد با مسائل و مشکلات مثل شهید بهشتی محور باشد. او در اجرای فرمان امام امت در برابر افترا و تهمت هایی که به او زده می شد با استقامت می ایستاد و  با صبر و بردباری بی نظیر مقاومت می کرد.

آیت الله صانعی تاکید کرد: اگر یک حکومتی می خواهد در عالم مستقل و آزاد باشد باید همانند حکومت اسلامی در ایران حرکت کند. امت اسلام نیز برای تثبیت حکومت اسلامی حاضر است تا آخرین قطره خون خود را نثار کند.(3)

 

شکست پاتک های دشمن در جزایر مجنون

در ادامه عملیات موفقیت آمیز (قدس2) نیروهای اسلام با یورش به قلب مواضع دشمن در منطقه البیضه تلفات سنگینی به قوای بعثی عراق وارد آوردند. همچنین طی 48 ساعت گذشته پاتک های مذبوحانه دشمن در جزایر مجنون به منظور نفوذ به مواضع نیروهای خودی به شدت سرکوب شد.

قرارگاه خاتم النبیاء نیز به دنبال عملیات پیروزمندانه قدس 2 که منجر به پاکسازی 20 کیلومتر مربع از منطقه هورالعظیم شد اعلام کرد: رزمندگان اسلام ضمن کشته و زخمی کردن تعداد زیادی از نیروهای دشمن  ضربات سنگینی به تیپ 701 کماندویی عراق وارد آوردند و یک فروند هلیکوپتر دشمن را در آب های هورالعظیم سرنگون کردند. طبق این گزارش بامداد پنج شنبه نیز دشمن در جزایر مجنون اقدام به یک تک محدود کرد که توسط رزمندگان اسلام سرکوب شد.(4)

منابع:

1. کیهان، 8 تیر 64، ص 3
2. کیهان، 8 تیر 64، ص 22
3. جمهوری اسلامی، 8 تیر 64، ص 4
4. اطلاعات، 8 تیر 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول