اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تصویب طرح استفاده از ماهواره ملی

هیئت دولت بر ضرورت دفاع از سیاست توزیع عادلانه مدارهای ماهواره ای بین کلیه کشورهای جهان تاکید کرد و طرح استفاده از ماهواره ملی برای ایران را به تصویب رساند.

تصویب طرح استفاده از ماهواره ملی

رخدادهای 13 تیر 64

چکیده:

  • کنگره بزرگ حج امروز با پیام آیت الله منتظری و سخنان رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

 

  • هاشمی: ریشه تروریسم در دنیا ابرقدرت ها و قدرت های متجاوزند.

 

  • طرح استفاده از ماهواره ملی در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید.

 

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل هیئت نظارت و بازرسی مشکلات دانشگاه ها را تصویب کرد.

 

آغاز کنگره بزرگ حج با سخنرانی آیت الله خامنه ای

گردهمایی سراسری روحانیون، مدیران و ناظران کاروان های حج امروز در استادیوم 12 هزار نفری آزادی با پیام آیت الله منتظری و سخنرانی رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

در این گردهمایی که سفرا و کارداران کشورهای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند ابتدا پیام آیت الله منتظری قرائت شد سپس آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی تاکید کرد: حج امروز برای جمهوری اسلامی یک واجب درجه اول و دارای مضمون اسلامی کامل و حامل پیام حقیقی نظام اسلامی است.

رئیس جمهور افزود: امروز ابرقدرتها برای زشت جلوه دادن اسلام خیلی سرمایه گذاری می کنند دائم بدگویی می کنند و تهمت می زنند و خوبی های جمهوری اسلامی را می پوشانند و نارسائی های آن را بزرگ کنند و ما تکلیف داریم که عکس این را عمل کنیم. آیت الله خامنه ای خطاب به روحانیان کاروان ها همچنین تاکید کرد: نگذارید آن عده ای که با شما هستند به بازارهای کاذب و بی ارزش و اجناس تجملی و مصرفی روی بیاورند.(1)

 

دیدار هاشمی با نخست وزیر ژاپن

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و «ناکزومه» نخست وزیر ژاپن در آخرین دور گفت و گوهای رسمی خود نتایج حاصل از مذاکرات میان مقامات دو کشور را مثبت ارزیابی کرده و بر پیگیری توافق ها و تفاهم های به عمل آمده تاکید کردند.

بر اساس این گزارش دیروز همچنین وزرای تجارت خارجی و صنایع، اقتصاد و برنامه ریزی ژاپن و روسای مراکز اسلامی ژاپن ضمن حضور در محل اقامت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

آقای هاشمی دیروز همچنین با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد مسائل مختلف بین المللی تبیین کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد موضع ایران در مورد تروریسم گفت: ما هرگونه تروریسم مخصوصا هواپیماربایی را محکوم می کنیم. اما ما اول ریشه بعد شاخه را محکوم می کنیم. ریشه تروریسم ابرقدرت ها و قدرتهای متجاوز هستند. ریشه تروریسم اینها هستند با اینها مبارزه کنید تروریست های کوچک از بین می روند.(2)

 

تصویب طرح استفاده از ماهواره ملی

هیئت دولت دیروز به ریاست مهندس میرحسین موسوی تشکیل جلسه داد. در نشست دیروز هیئت دولت پس از گزارش وزیر پست و تلگراف و تلفن در مورد طرح استفاده از ماهواره های مخابراتی، بر ضرورت دفاع از سیاست توزیع عادلانه مدارهای ماهواره ای بین کلیه کشورهای جهان تاکید کرد و طرح استفاده از ماهواره ملی برای ایران را به تصویب رساند.

در نشست دیروز، هیئت دولت همچنین به کلیه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی پیرامون حفظ آمادگی و در اختیار قرار دادن امکانات خود به مردم در صورت شروع مجدد جنگ در شهرها تذکر داد. در جلسه دیروز تشکیل ستاد برگزاری هفته دولت نیز اعلام شد و هیئت دولت بر ضرورت حضور نمایندگان آگاه و فعال وزارتخانه ها در این ستاد تاکید کرد.(3)

 

تشکیل هیئت نظارت بر دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی

تشکیل هیئت نظارت و بازرسی جهت رسیدگی به مشکلات فرهنگی و سیاسی و حسن اجرای فعالیت ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز فرهنگی در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی که جدیدا تشکیل شده در اطلاعیه خود ضمن اعلام این خبر آورده است: در این هیئت پنج نفره یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه نفر از شورای مرکزی جهاد دانشگاهی و یک نفر از هر یک از وزارت خانه های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی که توسط وزیر مربوطه انتخاب شده و به تائید شورا رسیده باشد عضویت خواهد داشت. بر اساس این گزارش این هیئت وظیفه دارد با اعزام هیئت های بازرسی به مراکز و موسسات علمی، فرهنگی، آموزشی و هنری بر حسن اجرای مصوبات و دستورالعمل های شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت کند.(4)

منابع:

1. کیهان، 13 تیر 64، ص 2
2. اطلاعات، 13 تیر 64، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 13 تیر 64، ص 11
4. کیهان، 13 تیر 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول