اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ارزش 11 میلیون رای بنی صدر؟

حجت الاسلام قرائتی: آقای بنی صدر ادعا می کرد که 11 میلیون رای آورده است ولی نکته ای که ایشان از آن غافل بوده است این است که ایشان 11 میلیون رای را با خودکار آورده است و این ملت مسلمان ایران برای آمدن امام با خون خود رای داد.

ارزش 11 میلیون رای بنی صدر؟

رخدادهای 2 تیر 1360

چکیده

  • به دنبال درگیری مسلحانه و خونین مجاهدین خلق و گروهک های وابسته در روز شنبه 30 خرداد طرح توطئه تصرف کمیته های تهران کشف و خنثی گردید .
  • پیکر پاک عارف مجاهد شهید دکتر سید مصطفی چمران و سه تن از یاران و همرزمانش با شرکت انبوه مردم و جمعی از مسئولین تشییع شد .
  • هاشمی رفسنجانی: اینجا به همه دنیا داران بگوئید که انتقام چمران و خون شهدای دیگر را با اعدام صدام و اعضای بعثی درجه اول خواهیم گرفت .
  • دکتر منافی وزیر بهداری : چون هدف ما جلب رضایت و تامین رفاه طبقه مستضعف است قرار است به تدریج ظرف دو سال آینده کلیه واردات دارو به عهده دولت قرار گیرد.
  • از امروز و در پی عزل ابوالحسن بنی صدر از مقام ریاست جمهوری امور مربوط به وظایف ریاست جمهوری تحت نظر سه قوه مرکب از بهشتی رئیس دیوان عالی کشور ، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد علی رجایی نخست وزیر قرار گرفته است.
  • بعد از ظهر دیروز پس از اعلام فرمان تاریخی امام مبنی بر عزل بنی صدر از ریاست جمهوری هزاران نفر از مردم در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند در مسیر دانشگاه تهران به راهپیمایی پرداختند.
  • حجت الاسلام قرائتی: آقای بنی صدر 11 میلیون رای را با خودکار آورده است و این ملت مسلمان ایران برای آمدن امام با خون خود رای داد. 
  • از دیروز اول تیرماه توزیع سهمیه صابون آغاز شد . ستاد بسیج اقتصادی کشور در این زمینه اعلام کرد کوپن نوبت پنجم برای دریافت سهمیه صابون هرماه در نظر گرفته شده است .

توطئه جبهه متحد ضد انقلاب برای تصرف کمیته های تهران کشف شد

به دنبال درگیری مسلحانه و خونین مجاهدین خلق و گروهک های وابسته در روز شنبه 30 خرداد طرح توطئه تصرف کمیته های تهران کشف و خنثی گردید .  سخنگوی کمیته ستاد وابسته به منطقه 9 ضمن اعلام این خبر اظهار داشت روز شنبه به ما خبر داده شد که گروهک منافق موسوم به مجاهدین خلق و دیگر گروه های وابسته قصد راهپیمایی دارند ما نیز بدون این که اهمیتی برای این موضوع قائل شویم سطحی از این موضوع گذشتیم به خاطر این که می دانستیم مردم در منطقه حضور دارند.

وی اضافه کرد ناگهان عصر شنبه متوجه شدیم راهپیمایی گروهک منافق مبدل به درگیری مسلحانه گردید و بلافاصله از طریق کمیته مرکزی به کمیته ها آماده باش داده شد و پاسداران برای مقابله با مجاهدین خلق و گروهک های وابسته که به طور مسلح به خیابان ها آمده بودند و مردم بی دفاع را زیر رگبار گلوله های خود قرار می دادند در نقاط مختلف شهر مستقر شدند و طی درگیری های صورت گرفته عده ای از مجاهدین خلق ، پیکاری ، چریک های فدایی اقلیت با اسلحه گرم و سرد دستگیر و به کمیته میدان فردوسی انتقال داده شدند.

این سخنگو اضافه کرد : 4 بار از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 12 شب برای تصرف کمیته میدان فردوسی به این کمیته حمله شد که با حضور مردم در صحنه دفع شد ضمنا همزمان با این حمله به کمیته های دیگر که در نقاط حساس درگیری قرار گرفته بودند حمله شد که با یاری خداوند و هوشیاری پاسداران و مردم این حمله ها دفع شد.(1)

هاشمی : انتقام خون شهید چمران را با اعدام صدام می گیریم !

پیکر پاک عارف مجاهد شهید دکتر سید مصطفی چمران و سه تن از یاران و همرزمانش شهیدان سرگرد ایرج رستمی ، شهید حدادی و شهید مقدم و نیز کمالی نیا نماینده مردم قوچان که در حادثه فرود آمدن سقف استادیوم نصیری زیر آوار مانده بود پیش از ظهر امروز با شرکت انبوده مردم و جمعی از مسئولین تشییع شد .

هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس در این مراسم طی سخنانی گفت : ما در آستانه مجلس شورای اسلامی با این برادر عزیز پیمان می بندیم که انتقام خونش را از صدام و صدامیان بگیریم ، چمران عزیز ! من می دانم آرزوی بزرگ تو نجات فلسطین و طرد اسرائیل از این کشور بود من با تو در لبنان متعهد شدیم که تا نجات لبنان و ایران از پای نایستیم ایران نجات پیدا کرد اما شما آخر این اهداف مقدس را ندیدی . هاشمی ادامه داد : اینجا به همه دنیا داران بگوئید که انتقام چمران و خون شهدای دیگر را با اعدام صدام و اعضای بعثی درجه اول خواهیم گرفت . (2)

وزیر بهداری : دولت واردات دارو را بر عهده می گیرد

دکتر منافی وزیر بهداری در گفت و گویی اعلام کرد دولت واردات دارو را بر عهده می گیرد. وی اظهار داشت : بر اساس برنامه دولت با جذب متخصصان به بیمارستان های دولتی و تقویت کیفی و درمانی در این بیمارستان ها و آگاهی دادن به مردم بیماران را به بیمارستان های دولتی جذب خواهد کرد .

دکتر منافی در قسمت دیگری از مصاحبه متذکر شد که در گذشته 5 هزار نوع دارو در ایران موجود بود و انواع و اقسام شرکت های دارویی در این زمینه فعالیت و تبلیغ می کردند و برخی از پزشکان با سوء استفاده از روحیه مردم که هر طبیبی داروی بیشتری تجویز کند نسبت به او اعتماد بیشتری داشتند حتی تا 11 نوع دارو برای یک بیمار تجویز می کردند در حالی که بیماری دارای چند نوع بیماری هم باشد حداکثر به 5 نوع دارو نیاز دارد .

وی اضافه کرد : این روش باعث انبار شدن دارو در خانه ها گردید به طوری که مردم قسمت عظیمی از داروهای مورد نیاز جبهه های جنگ را از همین داروهای انبار شده تامین می کردند. منافی درباره واردات دارو نیز گفت : چون هدف ما جلب رضایت و تامین رفاه طبقه مستضعف است و یک باره این عمل موفقیت آمیز نخواهد بود لذا قرار است به تدریج ظرف دو سال آینده کلیه واردات دارو به عهده دولت قرار گیرد.(3)

روسای قوا وظایف رئیس جمهور را انجام می دهند

از امروز و در پی عزل ابوالحسن بنی صدر از مقام ریاست جمهوری امور مربوط به وظایف ریاست جمهوری تحت نظر سه قوه مرکب از بهشتی رئیس دیوان عالی کشور ، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد علی رجایی نخست وزیر قرار گرفته است.(4)

مردم با حضور در خیابان ها حکم برکناری بنی صدر را تائید کردند

بعد از ظهر دیروز پس از اعلام فرمان تاریخی امام مبنی بر عزل بنی صدر از ریاست جمهوری هزاران نفر از مردم در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند در مسیر دانشگاه تهران به راهپیمایی پرداختند. پیشاپیش مردم صدها موتور سوار حرکت می کردند و شعارهای حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله سر می دادند.

حجت الاسلام قرائتی در میان مردم حضور یافته و گفت : آقای بنی صدر ادعا می کرد که 11 میلیون رای آورده است ولی نکته ای که ایشان از آن غافل بوده است این است که ایشان 11 میلیون رای را با خودکار آورده است و این ملت مسلمان ایران برای آمدن امام با خون خود رای داد و این ها باید بدانند که خون بر خودکار پیروز است . (5)

میزان و چگونگی توزیع صابون سهمیه بندی شده اعلام شد

از دیروز اول تیرماه توزیع سهمیه صابون آغاز شد . ستاد بسیج اقتصادی کشور در این زمینه اعلام کرد کوپن نوبت پنجم برای دریافت سهمیه صابون هرماه در نظر گرفته شده است . سهمیه پیش بینی شده با توجه به امکانات موجود برای هر ننفر 90 گرم در ماه می باشد.(6)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 2

3-  اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 15

4-  اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 2

5-  اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 16

6-  اطلاعات ، 2 تیر 1360 ، صفحه 16 ، شاید در بادی امر به نظر آید که مرور چنین اخبار جزء و ریزی در میانه هزاران خبر دیگر از اهمیتی برخوردار نیست ولی اگر به این نکته توجه کنیم که ایران اسلامی از چه گردنه هایی عبور کرده است که به چنین جایگاه بزرگ و رفیعی رسیده است اخبار ریز و کم اهمیت نیز از اعتبار برخوردار خواهند شد . ایرانی که بعد از انقلاب با جنگی بزرگ و بین المللی روبرو گردید ، کالاهای اساسی و ریز و درشت مردم سهمیه بندی شد و در برخی برهه ها دچار کمبود این کالاهای اساسی در حد قحطی گردید و ...امروز به مرحله ای رسیده است که در فناوری های نوین که غرب در انحصار خود قرار داده بود به خودکفایی رسیده و شیاطین را به تعجب و در عین حال عصبانیت واداشته است . آری ما از چنین مشکلاتی عبور کرده و به چنین جایگاهی رسیده ایم و آیا شایسته نیست امروز به جای کفران نعمت و بزرگ نمایی قدرت دشمن و نیز زیاده از حد نشان دادن ضعف های داخلی به شکر آن چه که خون های مطهر شهدا نصیب کشور کرده است بپردازیم؟!

پژوهشگر :سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول