اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آیت‌الله مهدوی کنی: شعار ما شعار شهیدان کربلا است

آیت‌الله مهدوی کنی: ما شعارمان شعار کربلا و شعار شهیدان کربلا است و می‌گوییم اگر دین محمد(ص) باقی نمی‌ماند مگر به کشته شدن ما و سوراخ سوراخ شدن بدن‌های ما ، ای سلاح ها و ای خمپاره‌ها و ای شمشیرها بیایید و ما را بگیرید.

آیت‌الله مهدوی کنی: شعار ما شعار شهیدان کربلا است

رخدادهای 16 خرداد 1360

چکیده

  • امام خمینی: آمریکای جهان خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینی تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد.
  • آیت الله مهدوی کنی :  مخالفت با شورای نگهبان در مقام عمل مخالفت با اسلام و استقلال و آزادی این مملکت است.
  • خبرگزاری فرانسه گزارش داد آمریکا به بانک های این کشور دستور داده است که بیش از 3 میلیارد دلار دارایی های ایران را تا دو هفته دیگر یعنی 19 ژوئن 1981 مطابق با 29 خرداد 1360 پرداخت کنند.
  • معاون نخست وزیر عراق ولیعهد عربستان سعودی را تهدید کرد که این مسئله را افشا خواهد کرد که مشوق شروع و ادامه این جنگ در واقع عربستان بوده است !
  • دادستان کل انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای به گروه های آشوبگر و مسلح هشدار داد که اسلحه های خود را به سپاه پاسداران تحویل و خط مشی و مواضع جدید خود را صریحا اعلام دارند.
  • رزمندگان کشورمان در جریان یک رشته عملیات هماهنگ و طولانی سه منطقه استراتژیک مرزی نوسود مسلط بر شهر طویله عراق را به تصرف درآوردند .
  • بنی صدر: وضع ما در جبهه ها خیلی خوب است و انشاء الله در روزهای آینده موفقیت های تازه ای خواهیم داشت. 
  • آیت الله ربانی املشی عضو شورای عالی قضایی: انتظار نداشتیم رئیس جمهور برای به کرسی نشاندن حرف خود از یک قانون طاغوتی حمایت کند.
  • مجاهدین خلق [منافقین]صمیمانه ترین تبریکات خود را بخاطر افشای قراردادهای استعماری همچون توافق نامه به تعبیر آن ها خیانت بار ایران و آمریکا بر سر آزادی جاسوس های گروگان و قرارداد تالبوت به شخص رئیس جمهور رساندند.

تا نابودی کامل منافع آمریکا او را راحت نمی گذاریم

امام خمینی رهبر انقلاب امروز در پیامی به مناسبت سوم شعبان و میلاد مسعود امام حسین (ع) و روز پاسدار تاکید کردند : آمریکای جهان خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینی تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد.

اهم نکات مطرح در پیام حضرت امام خمینی عبارت است از ؛

اگر عاشورا نبود ...

- اگر عاشورا نبود، منطق جاهلیت ابوسفیانیان که می‌خواستند قلم سرخ بر وحی و کتاب بکشند و یزید یادگار عصر تاریک بت پرستی که به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با صراحت و اعلام «لاخبر جاء ولا وحی نزل» بنیاد حکومت الهی را برکند. نمی‌دانستیم به سر قرآن کریم و اسلام عزیز چه می‌آمد. لکن اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد.

ملت ما تحمل کمبودها را برای حفظ شرف و آبرو می کند

- ملت ما همان گونه که نشان داده‌اند، تحمل تمام کمبودها را برای حفظ شرف و آبروی خویش خواهد نمود. ملت مقاوم ما از روز اول مبارزه‌اش می‌دانست که با تمام قدرتها و ابرقدرتها دست به گریبان است و باید بداند که تمام ایادی داخلی و خارجی قدرتها و ابرقدرتها خصوصاً امریکای جنایتکار برای شکست ما از تمام امکاناتش استفاده خواهد نمود، ولی چاره چیست که کوه مصیبتها در مقابل حیثیت اسلامی - ایرانی ما چون کاهی است و مردم ما باید خود را آماده این درگیری حسینی تا پیروزی کامل بنمایند، که مرگ سرخ به مراتب بهتر از زندگی سیاه است.

به هوش باشید که از تفاله های طاغوت و مکتب های انحرافی آسیب نبینید

- بهوش باشید که از تفاله‌های رژیم طاغوتی و مکتبهای انحرافی آسیب نبینید که دشمنان اسلام در کمینند و قلمهای زهرآگین از هر سو از غلافها کشیده شده تا جمهوری اسلامی را از صحنه به در کنند و بجز جمهوری اسلامی به هرچه باشد گردن نهند. اینان همانها هستند که از اول از اسم جمهوری اسلامی وحشت داشتند و اکنون نیز وحشت دارند و با قلم و قدم هرچه بیشتر در هَدْم آن و دولت مردمی شما می‌کوشند؛ لکن باید بدانند که سیل خروشان ملت آنان را چون خسی بر کنار خواهد زد و قدرت الهی اسلام فوق آن است که در مغزهای بی‌محتوای آنان بگنجد.(1)

 

آیت الله مهدوی کنی:مخالفت با شورای نگهبان در مقام عمل مخالفت با اسلام و استقلال و آزادی این مملکت است و هیچ کس ولو این که برخلاف عقیده اش مطلبی هم داشته باشد نمی توانند با قانون اساسی و رای شورای نگهبان که مسلمان رای آن ها رای مقام رهبری و رای مقام فقهای بزرگ اسلام است حق مخالفت ندارد و نمی تواند داشته باشد.

آیت الله مهدوی کنی : مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با اسلام است

در ادامه آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور طی سخنانی اظهار داشت : خداوند در قرآن کریم قاطعانه وعده کرده است که ما قرآن را فرستادیم و شما ملت عزیز قرآن بدانید که ما حافظ قرآن خواهیم بود و پاسداری از قرآن در 2 مرحله یکی مرحله پاسداری از تحریف و تعبیرهای غلط که این به عهده اولیای خدا ، ائمه اطهار و فقهایی است که نیابت مقام ولایت را دارند.

وی ادامه داد : در احادیث اهل بیت آمده است که خداوند هر زمانی عده ای را مامور می کند که این قرآن و این دین را از تحریف و انحراف نگه داری کنند و این پاسداری از این جهت تنها کافی نیست پاسداری از حریم قرآن در مقام اجرای قوانین قرآن ، این هم به عهده عده ای از مسلمانان فداکار و جانباز است که در هرزمانی با فداکاری دفاع از حریم قرآن کرده و می کنند و ضامن اجرای قوانین قرآن بوده و هستند.

آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد : در زمان ما در بعد اول قانون اساسی و فقهای شورای نگهبان این مسئولیت را به عهده دارند که در مقام قانون گذاری به حریم قرآن و قوانین اسلام تجاوزی نشود و احکام و قوانینی وضع می شود مطابق قرآن باشد و در خلاف دستورات قرآن قانونی وضع نگردد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : مخالفت با شورای نگهبان در مقام عمل مخالفت با اسلام و استقلال و آزادی این مملکت است و هیچ کس ولو این که برخلاف عقیده اش مطلبی هم داشته باشد نمی توانند با قانون اساسی و رای شورای نگهبان که مسلمان رای آن ها رای مقام رهبری و رای مقام فقهای بزرگ اسلام است حق مخالفت ندارد و نمی تواند داشته باشد.

آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت : این نکته را شما هم می دانید که اصل اساسی برای ما و میزان حق و باطل قرآن است و ما اگر به آراء ملت تکیه می کنیم نه به این خاطر است که آراء ملت می تواند به طور مطلق میزان حق و باطل باشد میزان حق و باطل کتاب خدا است و آراء ملت ضامن اجرای قوانین قرآن .

آیت الله مهدوی کنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ما شعارمان شعار کربلا و شعار شهیدان کربلا است و می گوئیم اگر دین محمد (ص) باقی نمی ماند مگر به کشته شدن ما و سوراخ سوراخ شدن بدن های ما ، ای سلاح ها و ای خمپاره ها و ای شمشیرها بیائید و ما را بگیرید و پاره پاره کنید ولی دین حضرت رسول و قرآن پایدار بماند.(2)

آمریکا دستور آزاد کردن 2 میلیارد دلار دارایی های ایران را صادر کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد آمریکا به بانک های این کشور دستور داده است که بیش از 3 میلیارد دلار دارایی های ایران را تا دو هفته دیگر یعنی 19 ژوئن 1981 مطابق با 29 خرداد 1360 پرداخت کنند. این گزارش می افزاید چنان چه مقامات بانکی از آزاد کردن دارایی های ایران تا تاریخ یاد شده امتناع ورزند با مجازات هایی چون 10 سال زندان و یا پرداخت 50 هزار دلار غرامت روبرو خواهند شد .

گفتنی است بر اساس بیانیه الجزایر قرار شده بود پس از آزادی گروگان های آمریکایی در ایران حدود 2 میلیارد و 800 هزار دلار اصل دارایی های ایران به اضافه 250 میلیون دلار بهره آن تا تاریخ 19 ژوئیه به عنوان آخرین مهلت بازپرداخت شود. (3)

عراق عربستان را محرک جنگ علیه ایران اعلام کرد

معاون نخست وزیر عراق ولیعهد عربستان سعودی را تهدید کرد چنان چه از همه امکانات و مساعی خود برای پایان دادن جنگ عراق و ایران استفاده نکند عراق این مسئله را افشا خواهد کرد که مشوق شروع و ادامه این جنگ در واقع عربستان بوده است ! طارق عزیز با اعلام این موضوع گفت : در صورتی که عربستان کمک های لازم را به عراق نکند جزئیات این مسئله افشا خواهد شد . (4)

پرتیراژترین روزنامه ایتالیا به خاطر فراماسون بودن سردبیرش تعطیل شد

آسوشیتدپرس از میلان گزارش داد اعضای هیئت تحریریه روزنامه کوریرادلاسرا پرتیراژترین روزنامه ایتالیا به عنوان اعتراض به عضویت مدیر و سردبیر خود در یک لژ مخفی فراماسون دست به اعتصاب زدند. به همین دلیل روزنامه امروز منتشر نمی شود و انتظار هم نمی رود فردا نیز منتشر شود. کارکنان هیئت تحریریه خواستار شرکت خود در انتخاب سردبیر تازه هستند. گفتنی است اسامی اعضای لژ مخفی فراماسون که اخیرا انتشار یافت به سقوط دولت ایتالیا منجر شد. (5)

 

معاون نخست وزیر عراق ولیعهد عربستان سعودی را تهدید کرد چنان چه از همه امکانات و مساعی خود برای پایان دادن جنگ عراق و ایران استفاده نکند عراق این مسئله را افشا خواهد کرد که مشوق شروع و ادامه این جنگ در واقع عربستان بوده است !

آخرین اخطار دادستانی کل انقلاب به گروه ها برای تحویل سلاح

دادستان کل انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای به گروه های آشوبگر و مسلح هشدار داد که اسلحه های خود را به سپاه پاسداران تحویل و خط مشی و مواضع جدید خود را صریحا اعلام دارند در غیر این صورت با آنان به شدت رفتار خواهد شد .

در بخشی از اطلاعیه آیت الله قدوسی آمده است : به دنبال انتشار اطلاعیه ده ماده ای دادستانی کل انقلاب در 19 فروردین تاکنون که حدود دو ماه از انتشار آن می گذرد عکس العمل های متفاوتی از سوی گروه ها و احزاب مشاهده شده است . دسته ای از احزاب و گروه ها با استقبال از این اطلاعیه خواهان اجرای مفاد آن شدند و دستگاه های قضایی کشور و دولت نیز تا آن جا که در توان داشتند در اجرای مفاد مندرج در اطلاعیه و تضمین آزادی های قانونی مذکور در آن کوشش نمودند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : مسئولین در قبال گروه های یاغی و مسلح که قصد هدم اساس جمهوری اسلامی را دارند به هیچ وجه ساکت نخواهند ماند و به حکم وظیفه ای که انقلاب عظیم اسلامی و خون پاک شهدای این ملت بر عهده تک تک افراد نهاده است قاطعانه می ایستند. دادستانی کل انقلاب در ادامه ضمن اخطار مجدد از گروهک های ذکر شده خواست ضمن توجه به مفاد اطلاعیه ده ماده ای نسبت به انجام موارد زیر اقدام کنند :

1- زمین گذاردن اسلحه و تحویل آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

2- اذعان و اعتراف به اعمال خلاف پیشین و اعلام خط مشی جدید.

3- استرداد اموالی که از بیت المال اسلامی به غارت برده اند.(6)

مرز ایران و عراق از مریوان تا پاوه به کنترل ارتش انقلاب درآمد

رزمندگان کشورمان در جریان یک رشته عملیات هماهنگ و طولانی سه منطقه استراتژیک مرزی نوسود مسلط بر شهر طویله عراق را به تصرف درآوردند . در این میان گردنه شوش می نیز به دست نیروهای ایرانی افتاد و دو پاسگاه و 6 پایگاه ارتش عراق نیز منهدم شد و بدین ترتیب مرز مشترک ایران و عراق از دریاچه مریوان تا پاوه به کنترل کامل رزمندگان اسلام در آمد و شهرنوسود نیز تحت محاصره قرار گرفت . (7)

بنی صدر آخرین وضعیت جبهه ها را تشریح کرد

بنی صدر در مورد وضع جبهه ها و این که چه وقت می توانیم نیروهای متجاوز را از خاک میهن اسلامی مان خارج کنیم گفت : وضع ما در جبهه ها خیلی خوب است و انشاء الله در روزهای آینده موفقیت های تازه ای خواهیم داشت اما زمان خارج ساختن نیروهای متجاوز بستگی به امکانات ما دارد و اگر امکانات کافی در اختیار داشته باشیم زودتر این کار را می توان انجام داد.(8)

آیت الله ربانی املشی : انتظار نداشتیم بنی صدر از یک قانون طاغوتی حمایت کند

آیت الله ربانی املشی عضو شورای عالی قضایی و رئیس کل دادگاه های مدنی خاص گفت : انتظار نداشتیم رئیس جمهور برای به کرسی نشاندن حرف خود از یک قانون طاغوتی حمایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنی صدر گفته است قاضی طبق قانون نمی تواند عضو احزاب باشد گفت : احتمالا نظر آقای بنی صدر از قانون همان ماده قانون مصوبه مجلس منحله سابق است که در مورد قضات گفته شده برای حفظ بی طرفی باید عضو هیچ حزبی نباشند به جز حزب رستاخیز که از این قانون مستثنی است ولی قانون اساسی بر این ماده قانون که از همه جای آن اراده ملوکانه و طاغوت می بارد در مورد همه مخصوصا رئیس دیوان عالی کشور و دادستان و سایر اعضای شورای عالی قضایی جاری است و انتظار نداشتیم آقای بنی صدر پس از این همه تلاش امت ستم دیده ایران جهت بازگشت به اسلام و اصرار به تدوین قانون اساسی جدید که جایگزین قانون گذشته باشد به یک قانون طاغوتی برای به کرسی نشاندن حرف خود تمسک جویند.

وی ادامه داد : اگر حزب اسلامی و با معیارهای اسلامی باشد چون منافاتی با عدالت ندارد عضویت در آن برای قاضی مانعی ندارد . (9)

مجاهدین خلق افشای قراردادهای استعماری را به رئیس جمهور تبریک گفت !

مجاهدین خلق [منافقین] ضمن صدور اطلاعیه ای که در تهران منتشر شد افشای قراردادهای استعماری همچون توافق نامه به تعبیر آن ها خیانت بار ایران و آمریکا بر سر آزادی جاسوس های گروگان و قرارداد تالبوت را تبریک گفته و صمیمانه ترین تبریکان خود را در این رابطه به اطلاع شخص رئیس جمهور رساندند.(10)

پی نوشت:

1- صحیفه امام ، جلد 14 ، صفحه 406

2-  جمهوری اسلامی ، 17 خرداد 1360 ، صفحه 8

3-  کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 12

4- کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 12

5- کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 12

6- کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 9

7- کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 2

8-  کیهان ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 12

9- جمهوری اسلامی ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 4

10- جمهوری اسلامی ، 16 خرداد 1360 ، صفحه 4 ، رویکرد منافقانه سازمان مجاهدین خلق در این پیام تبریک کاملا واضح و عیان است . آن ها از سویی به رئیس جمهور درباره افشای قراردادی که بنی صدر و این سازمان از آن به عنوان استعماری یاد کرده اند تشکر می کنند و از سوی دیگر در خفا و عیان با رژیم های استعماری چون رژیم بعث عراق بند و بسط می کنند! اندکی بعد از این پیام تبریک بنی صدر از فرماندهی کل قوا برکنار و در ادامه نیز مجلس رای به عدم کفایت سیاسی او می دهد و به این ترتیب بنی صدر از ریاست جمهوری برکنار می شود . بعد از مدت کوتاهی اختفا بنی صدر به همراه مسعود رجوی سرکرده منافقین به فرانسه پناهنده می شوند و بعد از چند سال نیز مسعود رجوی که این همه داعیه مبارزه با آمریکا و متحدان منطقه ای اش را داشت به دامان صدام پناه می برد و در عمل تبدیل به پادوی دیکتاتور عراق می شود. امروز نیز دفتر منافقین در آمریکا و در نزدیکی کاخ سفید دایر شده است تا همگان بدانند که چرا ملت مسلمان ایران مجاهدین خلق را منافقین می نامند و می دانند ...

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول