اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تا تزکیه نشدید مقام برای شما خطرناک است

امام خمینی: تا تزکیه در رده های بالا حاصل نشود این مملکت اصلاح نخواهد شد. همه اختلافاتی که در بشر هست برای این است که تزکیه نشده است . تا تزکیه نشده اید مقام برای شما خطرناک است و شما را به هلاکت دنیایی و اخروی میکشاند.

تا تزکیه نشدید مقام برای شما خطرناک است

رخدادهای 11 خرداد1360

چکیده

 

  • به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام امام خمینی رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم تاکید کردند : تا تزکیه در رده های بالا حاصل نشود این مملکت اصلاح نخواهد شد.
  • وزارت امورخارجه امروز با انتشار اطلاعیه ای ضمن تاکید بر لزوم همبستگی و وحدت اسلامی و با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل کنفرانس وزرای امور خارجه در بغداد را محکوم کرد .
  • گفتنی است کنفرانس وزیران خارجه کشورهای اسلامی امروز بدون حضور ایران و سوریه در بغداد تشکیل شد .
  • لبنان امروز مجددا صحنه برخورد مسلحانه نیروهای حافظ صلح سوریه و فالانژیست های لبنان بود و بیست و هفتمین آتش بس دو ماه اخیر تنها 12 ساعت به طول انجامید و بار دیگر نبرد آغاز شد .

تا تزکیه در رده های بالا حاصل نشود این مملکت اصلاح نخواهد شد

به مناسبت مبعث رسول گرامی اسلام امام خمینی رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم تاکید کردند : تا تزکیه در رده های بالا حاصل نشود این مملکت اصلاح نخواهد شد. امام خمینی با تاکید بر این که همه اختلافاتی که در بشر هست برای این است که تزکیه نشده است اظهار داشتند : تا تزکیه نشده اید مقام برای شما خطرناک است و شما را به هلاکت دنیایی و اخروی میکشاند.(1)

ایران تشکیل کنفرانس وزرای خارجه در بغداد را محکوم کرد

وزارت امورخارجه امروز با انتشار اطلاعیه ای ضمن تاکید بر لزوم همبستگی و وحدت اسلامی و با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل کنفرانس وزرای امور خارجه در بغداد را محکوم کرد .  در بخشی از این بیانیه آمده است : در روز عزیز مبعث در بغداد پایتخت جور و ستم کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی گشایش می یابد و این در حالی است که رژیم کافر بعث عراق پس از قریب به نه ماه جنگ تحمیلی علیه ملت مسلمان ایران همچنان به حملات وحشیانه خود به مناطق مسکونی شهرهای جنوبی و غربی ایران ادامه می دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است : جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران محک خوبی بود تا دوستان خود را از دشمنان بازشناسد . ملت رشید ایران در این برهه حساس تاریخی هرگز حامیان خود و آن ها که تجاوز رژیم خودفروخته عراق را بی چون و چرا و بدون تعارفات دیپلماتیک محکوم کردند فراموش نخواهد کرد و آنان که متجاوز را با بذل کمک های مادی به ادامه تجاوزش تشویق کردند در کنار تمام طاغوت های تاریخ خشم ویرانگر مسلمانان و مستضعفین جهان را برای خود خریدند.(2)

تشکیل کنفرانس بغداد بدون حضور ایران و سوریه

گفتنی است کنفرانس وزیران خارجه کشورهای اسلامی امروز بدون حضور ایران و سوریه در بغداد تشکیل شد .  عبدالحلیم خدام وزیر خارجه سوریه گفت : سوریه در این کنفرانس به علت وضعیتی که بین دو کشور اسلامی عراق و ایران برقرار است شرکت نمی کند.(3)

جنگ در بیروت به کاخ ریاست جمهوری رسید !

لبنان امروز مجددا صحنه برخورد مسلحانه نیروهای حافظ صلح سوریه و فالانژیست های لبنان بود و بیست و هفتمین آتش بس دو ماه اخیر تنها 12 ساعت به طول انجامید و بار دیگر نبرد آغاز شد .  طی درگیری های اخیر دو گلوله خمپاره در نزدیکی خانه سفیر آمریکا در بیروت منفجر شد همزمان با آن چندین گلوله توپ در حیات کاخ ریاست جمهوری منفجر شد .  در پی این حادثه الیاس سرکیس فورا سفیر آمریکا در لبنان را به کاخ خود احضار کرد .

از سوی دیگر بگین نخست وزیر اسرائیل گفت : ما می توانیم موشک اندازهای سوریه در لبنان را به آسانی منهدم کند اما ترجیح می دهیم این مسئله صلح جویانه و از طریق دیپلماسی حل شود .  بگین گفت : ما می توانیم موشک های سوریه را طی دو ساعت نابود کنیم اما می خواهیم فرصتی به سوریه بدهیم که راه حل صلح جویانه برای این مسئله بیابد. بگین گفت : برای ماموریت میانجیگری فیلیپ حبیب در حل بحران موشکی بین اسرائیل و سوریه محدودیت زمانی قائل است .(4)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 12 خرداد 1360 ، صفحه 1

2- کیهان ، 12 خرداد 1360 ، صفحه 11

3-  کیهان ، 12 خرداد 1360 ، صفحه 12

4-  کیهان ، 12 خرداد 1360 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول