اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی دفتر گیاهان داروئی در منابع طبیعی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از راه‌اندازی دفتر گیاهان داروئی در منابع طبیعی خبر داد.

راه‌اندازی دفتر گیاهان داروئی در منابع طبیعی

خلیل آقاجانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مساحت 97 هزار هکتاری جنگل‌های طبیعی استان اظهار کرد: بیشتر این جنگل‌ها در شهرستان‌های طارم و زنجان در ارتفاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکثر جنگل‌های طبیعی استان حفاظتی است، تصریح کرد: منابع طبیعی به حفاظت از این جنگل‌ها می‌پردازد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همه بخش‌ها باشد.

* زنجان دارای ظرفیت‌های اکوتوریسمی است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان را بخش اکوتوریسم عنوان کرد و افزود: گردشگری طبیعی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

آقاجانلو با بیان اینکه آمارها نشان دهنده افزایش گردشگری طبیعت است، بیان داشت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های مطلوبی در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه وابستگی کشور ایران همواره به منابع نفتی بوده است، خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا سایر بخش‌ها مغفول واقع شود.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه گیاهان داروئی دارد، بیان داشت: بهره‌برداری از این منابع می‌تواند موجب توسعه استان شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به کاشت گونه‌هایی از جمله زرشک، صماغ و آویشن در استان ادامه داد: بر اساس سیاست‌گذاری سازمان‌ دفتر مستقلی با عنوان دفتر گیاهان داروئی در ادارات منابع طبیعی تشکیل می‌شود که اعتبار ویژه‌ای هم در نظر گرفته می‌شود.

*درآمدزا بودن کاشت گیاهان داروئی

آقاجانلو با اشاره به درآمدزائی مطلوب گیاهان داروئی در استان یادآور شد: بهره‌برداران می‌توانند در این زمینه به نحو مطلوبی حضور یابند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شهرستان طارم به عنوان پایلوت سماق در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به صنوبرکاری‌های انجام شده در شهرهای زنجان، ابهر و انگوران، تصریح کرد: به دلیل محدودیت منابع آبی به سمت شناسایی منابع جدید هستیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در شهر ابهر با استفاده از پساب این شهر، 5 هزار اصله صنوبر کاشته شده است، ادامه داد: 350 هزار اصله در سطح استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/73003/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول