اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران - نوشهر خبر داد

خسارت 33 میلیارد ریالی برف به منابع طبیعی غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر از خسارت 33 میلیارد ریالی برف در حوزه منابع طبیعی غرب استان خبر داد.

خسارت 33 میلیارد ریالی برف به منابع طبیعی غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، اسحاق عطایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در راستای حفاظت از جنگل اصلاح الگوی مصرف را در دستور کار قرار دادیم.

عطایی تصریح کرد: در راستای کاشت و توسعه نهال در فضاهای آموزشی، امامزاده‌ها و فضاهای خالی پایگاه‌های بسیج و پارک‌های جنگلی نسبت به کاشت نهال اقدام شد.

وی عنوان کرد: قبل از آغاز هفته منابع طبیعی تعداد یک‌هزار اصله نهال در مسیرهای اصلی غرس و تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

این مسئول اظهار داشت: بیماری قارچ شمشاد که از سال 89 از گیلان آغاز شد به بخشی از درختان شمشاد مازندران و غرب مازندران خسارت وارد کرد و این درختان ظاهری خشک پیدا کردند که پس از تحقیقات و بررسی‌های به‌ عمل آمده راهکاری‌هایی ارائه شد و به‌ صورت پایلوت در جنگل سی‌سنگان برای از بین بردن قارچ‌ها آتش سطحی در کف جنگل ایجاد شد.

وی با اشاره به بحران برف در غرب مازندران تصریح کرد: خساراتی به باغات و زمین‌های کشاورزی، عرصه‌های جنگل‌کاری شده و واحدهای ساختمانی حفاظتی و اداری بیش از 33 میلیارد ریال خسارت وارد شد که بیشتر در مناطق پایین دست جنگل‌کاری شده در سنوات گذشته بود.

مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران ـ نوشهر خاطرنشان کرد: کار ما حفاظت است و این امر تعطیلی شدنی نیست اما اعتبارات سالانه ما حدود است اما در سال 91 و 92 موفق به کسب درآمد از محل طرح های جنگل‌کاری شدیم که در سال 91 سی میلیارد ریال و در سال 92 هم 28 میلیارد ریال در آمد کسب شد.

وی تصریح کرد: از محل درآمد استانی قرار بود که 72 میلیارد ریال تخصیص یابد اما تنها از این رقم 10 درصد اختصاص یافت و در سال 91 نیز پیش‌بینی 39 میلیارد ریال تخصیصی را داشتیم که در این باره تنها 67 درصد تخصیصی داشتیم که آن نیز به اجبار و بابت جبران خسارت سیل تخصیص یافت.

عطایی بیان داشت: در سایر کشورها از تفاله و زباله استفاده بهینه می‌‎شود در حالی که این موضوع در کشور هنوز محقق نشده است که با راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تا حدود زیادی زباله‌ها از سطح جنگل‌ها جمع‌آوری می‌شود و ما دیگر مشکلی از این نظر نداریم.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول