اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی نهبندان خبر داد

احداث هلالی آبگیر در 300 هکتار از اراضی نهبندان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از احداث هلالی آبگیر و بذرپاشی در 300 هکتار از اراضی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

احداث هلالی آبگیر در 300 هکتار از اراضی نهبندان

عبدالرضا جاوید‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

وی حیات انسان را وابسته به طبیعت و منابع طبیعی دانست و ادامه داد: هر هکتار جنگل و طبیعت سالم می‌تواند در سال برای 10 نفر اکسیژن تولید کند بنابراین باید در حفظ و حراست از منابع طبیعی کوشا باشیم و تلاش کنیم.

نقش مؤثر مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان اضافه کرد: برای تولید یک سانتیمتر خاک مرغوب و مناسب باید 300 تا 700 سال بگذرد اما از طرفی بر اثر جاری شدن سیل‌ها و سیلاب‌ها و استفاده نادرست انسان در عرض چند ثانیه هزاران سانتیمتر خاک مرغوب از بین می‌رود که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای حراست از هر سانتیمتر خاک مناسب با اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک شایان و نقش موثری را ایفا می‌کند.

جاوید‌فر افزود: نقش مشارکت و همکاری مردم در مباحث حفاظت و حراست از منابع طبیعی نقشی موثر و انکارناپذیر است.

وی اذعان داشت: به منظور جلوگیری از پیشرفت خشکسالی و بیابان به ویژه در شهرستان نهبندان باید تمامی مردم در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری به آگاهی کافی برسند چرا که استفاده‌های نادرست، قطع درختان و بوته‌ها، چرای بی‌رویه دام، دخالت‌های نابجا در اراضی و منابع ملی و تخریب‌ها به توسعه خشکسالی و بیابان‌ها می‌انجامد.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد واحد تثبیت شن این اداره در سال جاری یادآور شد: امسال احداث هلالی آبگیر و بذرپاشی در 300 هکتار از اراضی شهرستان نهبندان انجام شده است.

جاوید‌فر خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری ایجاد تشتک و خاکبرداری اطراف نهال‌ها با دو دور آبیاری در سطحی به میزان 286 هکتار از اراضی این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/69003/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول