اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

ثبت 988 واقعه ولادت در نهبندان / ابوالفضل نامی پرطرفدار برای پسران نهبندانی

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 988 واقعه ولادت در این شهرستان طی 11 ماه گذشته خبر داد.

ثبت 988 واقعه ولادت در نهبندان / ابوالفضل نامی پرطرفدار برای پسران نهبندانی

حمیدرضا زجاجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: با توجه به ثبت 988 واقعه ولادت در نهبندان طی 11 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 6.35 درصدی ولادت را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تعداد ولادت ثبت شده شهری طی این مدت برابر با 499 رویداد و ولادت روستایی نیز برابر با 489 رویداد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان تصریح کرد: در 11 ماه گذشته تعداد ولادت ثبت شده تا یک سال پس از وقوع برابر با 986 واقعه بوده است.

زجاجی با بیان اینکه تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی طی 11 ماهه امسال برابر با 985 واقعه بوده، افزود: درصد وقایع ولادت در مهلت قانونی به زیر یک سال در این شهرستان 99.90 درصد است.

این مسئول اضافه کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت طی 11 ماهه سال جاری برابر با 102 بوده(یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر حدود 102 واقعه ولادت پسر ثبت شده) که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته نیز برابر با 108 بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: در 11 ماه گذشته از تعداد مجموع ولادت‌های ثبت شده در شهرستان حدود 96.15 درصد به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما و حدود 3.85 درصد به استناد گواهی گواهان به ثبت رسیده که این ارقام می‌توانند موید این نکته باشند که همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها از قبیل واحدهای بهداشتی و درمانی شهرستان می‌تواند به بهبود ثبت ولادت کمک موثری کند.

زجاجی با اشاره به فراوانی نام در این شهرستان گفت: بیشترین فراوانی نام در گروه پسران طی این مدت ابوالفضل، امیر‌حسین و امیرعلی و در گروه دختران فاطمه زهرا، فاطمه و نازنین زهرا است.

وی در ارتباط با وقایع وفات ثبت شده در این شهرستان افزود: در 11 ماه گذشته 276 واقعه وفات در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد کمی کاهش را شاهد هستیم.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده شهری طی این مدت برابر با 103 رویداد و تعداد وفات روستایی برابر با 173 رویداد بوده است، اذعان داشت: درصد وقایع وفات در مهلت قانونی به زیر یک سال 100 درصد است.

زجاجی در پایان خاطرنشان کرد: طی 11 ماه گذشته وفات 148 مرد و 128 زن در این شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/69003/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول