اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهبندان خبر داد

جمع‌آوری 1200 میلیون ریال صدقه در نهبندان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از جمع‌آوری مبلغ یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال صدقه در این شهرستان طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

جمع‌آوری 1200 میلیون ریال صدقه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب امشب در جمع مردم و مسئولان اجرایی شهرستان نهبندان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از سال 69 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به جمعیت 57 هزار نفری این شهرستان تعداد 9 هزار و 500 نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

16.5 درصد جمعیت نهبندان زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان تصریح کرد: این میزان جمعیت زیر پوشش مشتمل بر 3 هزار و 820 خانوار هستند که از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

قریب افزود: هم‌اکنون 16.5 درصد جمعیت شهرستان نهبندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.

وی با اشاره به توانمندسازی خانوارها که مهم‌ترین رسالت این نهاد به شمار می‌رود، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی نهبندان در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار گرفته و در این راستا برنامه‌های خوبی را تدوین و اجرایی کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: در راستای توانمندسازی جامعه هدف طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته از نظر تعداد نفرات یک درصد و از نظر خانوار حدود هشت درصد رشد داشته‌ایم.

قریب متذکر شد: با توجه به سیاست‌ها و سند چشم‌انداز امداد دهه پیشرو، دهه شکوفایی، نوآوری امداد در سطح بین‌المللی و توسعه مشارکت‌های مردمی و فراهم کردن زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و تعاملات با موسسات خیریه است.

وی اذعان داشت: خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به جامعه هدف بر اساس نیاز خانوارها تعریف شده که می‌توان به خدمات دائم و موقت اشاره کرد که بر حسب نیاز خانواده‌ها و با توجه به مشکلات آنها ارائه می‌شود.

امسال جمع‌آوری صدقه در نهبندان 25 درصد افزایش یافت

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان افزود: در امر توسعه مشارکت‌های مردمی ابتدا باید از مردم فهیم این شهرستان به لحاظ اهتمام ویژه آنها در راستای کمک به محرومان تشکر کنیم که در تمامی زمینه‌ها یار و یاور محرومان بوده و خواهند بود.

قریب با اشاره به این‌که هم‌اکنون تعداد 213 عدد صندوق بزرگ، 94 عدد صندوق متوسط و 4 هزار و 378 عدد صندوق صدقه کوچک در سطح شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: طی 9 ماهه امسال مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال درآمد از محل صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: این میزان جمع‌آوری صدقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 25 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان اضافه کرد: در بحث فریضه واجب زکات نظر به اعتقادات مذهبی مردم این شهرستان به امر پرداخت وجوهات شرعیه تاکنون کشاورزان و دامداران نهبندان مبلغ 484 میلیون ریال  زکات پرداخت کردند.

قریب خاطرنشان کرد: تمامی مبالغ جمع‌آوری شده زکات در سطح شهرستان برای پروژه‌های عام‌المنفعه و مساعدت به محرومان هزینه شده است.

انتهای پیام/69003/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول